Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Discussie: Schiphol Toen en Nu - overblijfselen of toch niet?

  1. #1
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard Schiphol Toen en Nu - overblijfselen of toch niet?

    Geinspireed door de foto in het Boek "Fliegerhorst Schiphol" deel 1, van Ab Jansen ben ik zelf ook eens gaan zoeken.

    Dit is de foto die in het boek van Ab Jansen stond.
    Aanvankelijk probeerde ik deze plek nog te vinden. Maar het lukte mij niet op de exacte locatie te traceren. (Waarschijnlijk inmiddels verdwenen van het dynamische Schiphol)




    Toch aan de hand van oude foto's van het noordoostelijk opstelgebied eens gezocht op google maps.
    Hier kwam ik toch tot wat vreemde stukken asvalt wat waarschijnlijk geen restant uit WO2 is, maar toch wat punten om twijfel te hebben:
    1) De restanten asfalt liggen op een vreemde zinloze plek?
    2) De restanten asfalt zijn vrij oud.
    3) De locatie van de restanten asfalt komen vrij nauwkeurig overeen met een deel van de ring van het opstelgebied.

    Hieronder de foto uit de oorlog.
    Met de rode kruis is de betreffende locatie aangegeven van het stuk asfalt.
    Met de gele kruis is ook een verdacht stukje asfalt gemarkeerd.



    En nu dezelfde foto anno heden



    Dezelfde locatie meer ingezoomd:



    Hierbij de foto's vanaf de grond genomen:

    Foto's locatie Rode kruis:

    Foto1



    Foto 2 (Dezelfde weg, let op de metalen strook rechts onder?)



    Foto 3 (Detail van de metalen strook)



    Hierbij de foto's van de locatie van de gele kruis:

    Foto 1



    Foto 2






    Tja, de vraag is, verbeeld ik mij dit omdat er toevallig oud asfalt ligt op dezelfde plek, of kan het inderdaad een restant van Schiphol WO2 zijn.

    Graag jullie mening?

    En mocht iemand de exacte locatie weten waar Ab Jansen de foto genomen heeft die helemaal bovenaan staan, dan hoor ik dit graag.

    Gr,

    Vincent

  2. #2
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Leuk projectje!

    De metalen strip doet me denken aan prefab platen? Het staal ziet er zeker oud genoeg uit..

  3. #3
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard

    Zou best kunnen dat ik op dezelfde plek heb gestaan als waar Ab Jansen de foto gemaakt heeft, alleen de omgeving er omheen is dusdanig veranderd in de afgelopen 20 jaar, dat herkennigen niet zo snel te zien is?

  4. #4
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Ik moet wel zeggen dat dat asfalt er toen slechter uit zag dan nu!

  5. #5

    Standaard

    Had men er in de wederopbouwtijd maar meer tijd en oog voor gehad hè.
    En meer geboekstaafd.

    Maar de zoektocht van nu is op zich al de moeite waard.

    Ligt er nog een haastklusje bij de C-pier?

    Tracker

  6. #6
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard

    Naar Pier C niet geweest nee

  7. #7
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.317

    Standaard

    Hallo Vin 1.

    Zou je nog eens naar je eerste plattegrondje willen kijken. Volgens mij moet er correctie plaatsvinden.
    Knooppunt Badhoevedorp staat op de verkeerde plaats. Dat is waar de Zuidtangent (lijn 300) van Schiphol-noord de snelweg naar Amstelveen opdraait (onder de slagboom door), via de lus aan de andere zijde gaat die lijn van Amstelveen naar Schiphol (ook met eigen slagboom wanneer de bus van de A9 af gaat) en verder. Zuidtangent (de naam lijkt niet meer te bestaan omdat het tegenwoordig onderdeel is van iets dat R-Net heet) lijn 300: Amsterdam-Bijlmer-Arena naar NS station Haarlem.
    Waar Aalsmeer staat zou Amstelveen moeten staan.
    Waar Amstelveen staat is het knooppunt Badhoevedorp met de A4 die naar rechts richting Amsterdam-zuid gaat.
    Dit alles volgens mij dan.

    Ruud.

  8. #8
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard

    Ik begrijp niet goed wat je bedoelt.
    Het kan zijn dat de benamingen op het kaartje van google maps niet goed staan?
    In elk geval is de kaart 1944 vs 2009 wel exact hetzelfde.
    (Vergis je ook niet dat de A9 er nog niet was op de oude kaart)

  9. #9
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.317

    Standaard

    Hallo Vin1.

    Ik heb het over de eerste kleurenafbeelding, die waar bij staat "En nu dezelfde foto anno heden".
    Waar nu Aalsmeer staat is eigenlijk "afslag Aalsmeer" maar de weg is richting Amstelveen en waar Amstelveen staat zou dan moeten staan "richting Amstelveen" maar dat is knooppunt Badhoevedorp.

    Waar nu knooppunt Badhoevedorp staat zijn gewoon de afslag en oprit die gebruikt wordt door lijnbus 300. Een route die door mij vaak gereden wordt bij mijn bezoeken aan de Luchtvaart Hobby Shop in Aalsmeerderbrug (overstappen bij de Hoek).
    Overigens een gewoon stratenboekje van Amsterdam geeft ook al de oplossing en zijn de benamingen van Google Maps dus niet correct indien zoals ik begrijp daar de kaart vandaan komt.
    Hopelijk is het nu duidelijker.

    Ruud.

  10. #10
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard

    De kaart is van google maps.
    Dat bij google benamingen niet goed vermeld staan zoals jij bescheven hebt, kan goed kloppen. Daar twijfel ik niet aan.

    Echter ik denk niet dat het relevant is.
    Relevant is dat het wegennet op de kaart wel hetzelfde is als de oude kaart. Als je de ene kaart over de andere legt betreft het hetzelde een match van dezelfde locatie.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •