Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21

Discussie: Schiphol Toen en Nu - overblijfselen of toch niet?

  1. #11
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Hallo Vin1.

    Wat betreft de relevantie ben ik het met je eens maar voor de goede orde leek het me toch beter om de verkeerde benamingen aan te geven. Zeker voor mensen die ter plaatse niet bekend zijn. Zo zie je maar weer dat ook Google zijn beperkingen heeft.

    Ruud.

  2. #12
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard

    Dat is waar. Ik had eigenlijk niet naar de namen gekeken die google weergegeven had omdat het mij idd alleen om de plattegrond ging

  3. #13

    Standaard

    Ik heb beide foto's op de juiste schaal gezet, en volgens mij staat het rode kruis op de foto van Google te hoog.
    Of maak ik een fout?

    Met vriendelijke groeten,
    Ronald Dijkstra


  4. #14
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard

    Volgens mij klopt het niet nee.
    Als jij mijn twee foto's over elkaar legt, heb je de perfecte match.
    Ik heb dat namelijk in PS gedaan

  5. #15

    Standaard

    Ik heb beide foto's, in Photoshop, op elkaar gezet.
    Toen bleek dat de huizen langs de Ringvaart niet op elkaar pasten.
    Na het aanpassen van de schaal klopte alles.
    Je ziet nog een deel van de oude 27 op de Google deze sluit aan, zo ook de andere baan, de oude Haagweg past precies, en de huizen langs de ringvaart vallen over elkaar, evenals de brug en rotonde.
    De weg rechtsboven, van de Haagweg naar de Ringvaart, staat op beide foto's.
    Laatst gewijzigd door Classic; 5 september 2012 om 10:38

  6. #16
    Taurus79 Guest

    Standaard

    Hoi Vin,

    Dat rode kruis op de kaart van Google maps is een restant van de oude rijksweg 4 (A4) van Den Haag naar Amsterdam. Dit deel van het tracé werd verlegd richting het westen om plaats te maken voor de uitbreiding van Schiphol. Als je de kaart goed bestudeerd die je dat dit stukje asfalt aansluit op de oude Haagse weg (wat eigenlijk de oude A4 is)

    https://beeldbank.rws.nl/Photos/2499/374881.jpg

    Dit is de oude A4 gezien in de richting van Schiphol. Dat water dat je ziet is de ringvaart
    Laatst gewijzigd door Taurus79; 27 januari 2015 om 12:53

  7. #17

    Standaard

    Ik meen op de foto van Ab Janssen de toren op Centrum te ontwaren, zie rode pijl. Om de hoeken op de volgende twee foto's een beetje te vergelijken, heb ik op beide een lijn naar de toren getrokken.
    De afstand vanaf het begin van het oude asfalt tot de toren is 3,11 km.

    Naam: 0. Lijn rode X naar SPL tower [2].jpg
Bekeken: 542
Grootte: 75,1 KB

    Het rode X-punt is bij de rode pijl.
    Naam: 0. Lijn rode X naar SPL tower.jpg
Bekeken: 554
Grootte: 94,6 KB

    Op de onderste foto heb ik geen lijn over het asfalt getrokken maar zo te zien is de hoek met de weg veel scherper dan op de foto van Janssen.
    Maar of je ze op deze wijze kunt vergelijken...

    Peter

  8. #18

    Standaard

    Als het bewuste stukje asfalt deel is van de oude Haagse weg, dan moet het deel van de afrit uit de richting Den Haag of de oprit naar Den Haag geweest zijn. Immers, de "Haagweg" ging daar, i.t.t. de A4, over de Schipholweg heen. Zie een kaart uit 1950: https://kaartzaken.wordpress.com/201...en-veranderen/.

    Peter

  9. #19

    Standaard

    JW de Wijn heeft presentatie over dat eerste begin; foto's; locatie e.d.
    stuur me bericht (hansmooren@ziggo.nl) als contact nodig, dit draadje lees ik niet snel

  10. #20

    Standaard

    @Hans, verder contact is wat mij betreft op dit moment niet nodig en Jan Willem is mij bekend.

    Peter

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •