Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30

Discussie: Soesterberg

  1. #1

    Standaard Soesterberg

    Ik kijk al enige tijd mee met het Forum maar heb nog niet veel gepost. Tijdgebrek is hier de voornaamste reden. Ik sta versteld van de hoeveelheid kennis die op dit Forum voorhanden is, en de interessante threads, onder meer van Tracker en Jan Wullink zijn een belevenis om te volgen

    Ik zal de komende tijd ook een steentje bijdragen en wat fotos plaatsen uit mijn eigen collectie.. ik hoop dat jullie ze interessant vinden

    Hier alvast een begin - Soesterberg rond 1920.. links onder een paar toestellen (welke?) met de rode bol op de vleugels, en rechts bovenaan nog net het hoofdgebouw - maar nog niet met het Vliegermonument ervoor. Deze werd in 1923, bij het 10-jarig bestaan de van de LVA, onthuld..(daarover later, meer)

  2. #2
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    Mooie foto! en welkom op dit forum

  3. #3
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Hele mooie foto, bedankt voor het plaatsen!

    Een tweezitter, in 1920...minstens twee stuks ervan. Geïnterneerde toestellen dan waarschijnlijk?

    Ze lijken nog het meeste op Sopwith Strutters, waarvan de LVA er vijf heeft gehad.

    Anders zijn het wellicht DH9's, maar daar lijken ze niet op.

    Of is het misschien de Trompenburg-Spijker V2?

  4. #4

    Standaard

    En wat fotos vanaf de grond, zelfde tijd genomen..

    De C-I's staan op de heide voor de hangars, en op de laatste foto voor hangar 13 wat lijkt op een Fokker hoogdekker...De C-1´s dragen nog steeds de oranje `ballen` als nationaliteits kentekens op de vleugels, die tot medio 1922 gevoerd zijn. De F-VII kwam pas in 1924, zou het dan een F-2 zijn? Moeilijk te zeggen van de foto..

  5. #5

    Standaard

    Hier een foto van de F2 waar ik het eerder over had..zelfde periode (ca. 1922)

  6. #6

    Standaard

    Ik weet niet hoe ik de afbeeldingen kleiner kan plaatsen, anders dan het origineel kleiner in te scannen - de berichten worden wel heel breed en lastig de fotos te zien zo. Heeft iemand suggesties?
    Laatst gewijzigd door FrederikP; 1 september 2012 om 17:23 Reden: typo

  7. #7
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Wat een prachtige, unieke foto's!

    Naast de F.II staat een Nieuport, het lijkt op een model 17. In de hangar rechts van de F.II is nog de contour van een Sopwith te zien. Pup of Strutter?

  8. #8

    Standaard

    Fantastische foto's! Geven een prachtig beeld van Soesterberg rond 1920. Op de eerste foto staan een tweetal Spijker V.2's. Het interessante daarbij is dat ze nog licht gekleurde (linnen?) vleugels hebben.
    Op de foto die Jorri bedoeld staat naast de F.II een Spijker-Nieuport 11 en in de hangar een Spijker V.2.

    Hans

  9. #9
    Geregistreerd
    7 februari 2012
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    204

    Standaard

    Had de Spijker-Nieuport 11 een hoofdsteun?

  10. #10

    Standaard

    Hoofdsteunen konden wel of niet worden gevoerd. Dit gold ook voor de Ni 21 en 23 (de 17 hebben we niet gehad). Dat het een 11 is kun je zien aan de rechte romp waarbij vlak voor de motor, van achteren gezien, het ronde verloopstuk zichtbaar is (die zwarte banaan) van de ronde motorkap naar de rechte romp. Bij de 17, 21 en 23 liep de romp gelijkmatig van recht naar rond.

    Hans

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •