Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30

Discussie: Soesterberg

  1. #21

    Standaard

    @ edwin: Dat is dan wel jammer (en niet heel gebruikersvriendelijk opgezet, overigens..)

    @joris: dat is akkoord. Dank dat je het even vraagt.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrederikP Bekijk bericht
    @ edwin: Dat is dan wel jammer (en niet heel gebruikersvriendelijk opgezet, overigens..)
    In het begin kon men wel wijzigen/verwijderen lange tijd nadat men een bericht geplaatst had. Op een gegeven moment was er iemand die berichten geheel verwijderen waardoor er erg onnavolgbare topics onstonden. Daarop heeft Arjen de settings veranderd zodat je nu korte tijd na het plaatsen wijzigingen kunt aanbrengen en daarna niet meer. Misschien wil Arjen overwegen deze tijdspanne te verlengen tot bv 1 of 2 dagen.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #23
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard Soesterberg

    Hier een foto uit de midden jaren '30.
    eigen collectie.

  4. #24
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    foto: eigen collectie

    Deze foto werd gemaakt door mijn vader tijdens zijn waarnemers-opleiding en is genomen in 1937. Gezien het verwijderen van het groene plekken (met bosje) voor de centrale hangaar, is de vorige foto later gemaakt.
    Ik vermoed, dat alle waarnemers in opleiding overboord foto's moesten maken, omdat er vele luchtfoto's in omloop zijn van Soesterberg.

    Ger.

  5. #25
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Leuk te weten wie die foto heeft genomen! Er staat een LVA stempel op de achterkant.

  6. #26
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Is er iemand die een naoorlogse luchtfoto uit ongeveer 1962-63 heeft en hem in dezelfde schaal over die van Grasshopper kan leggen.
    In 1962-63 heb ik 18 van de 21 maanden diensttijd op Soesterberg doorgebracht in een bunker (waarin "Rauchen Verboten" op de muur nog te lezen was) vlak bij "kantine bunker", zo herinner ik me de naam, die een mooi uitzicht had op de banen (die vanuit richting Den Dolder werd zeer weinig gebruikt) vanwege de hoge ligging.
    Helaas, maar op de vooroorlogse foto's zie ik niets maar dan ook helemaal niets wat me bekend voorkomt.
    Het lijkt mij dat de bebouwing flink is verplaatst na de oorlog want ergens aan de onderzijde van Grasshoppers foto moet de naoorlogse baan vanuit Amersfoort richting Amerikaanse zijde (kamp Nieuw-Amsterdam) liggen. De rand aan de onderzijde komt mijns inziens overeen met de naoorlogse bebouwing. Dat was de plek waar ik als scholier op woensdagmiddag stond om te kijken naar het starten/landen van de toestellen en je hoopte de meest spectaculairste kist van die tijd de C-124 te zien. Helemaal rechts moet dus de weg Soesterberg-Amersfoort lopen en de weg aan de bovenzijde die naar Soest die later over de naoorlogse start/landingsbaan liep.

    Ruud van Ommeren.

  7. #27
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    'k Sluit me bij je vraag aan Ruud, (heb daar eveneens 18 maanden vertoefd('65-'66). Zo'n foto zou ik ook weleens willen zien. Zal wel in het NIMH te vinden zijn.

  8. #28
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Als ik bedoel dat ik niets bekends zie op de vooroorlogse luchtopname dan geldt dit voor de vliegbasis zelf, niet de omgeving.
    Mijn tijd heb ik overigens doorgebracht bij het 325 Squadron.

    Ruud.

  9. #29
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Op Dotka.com zijn twee luchtfoto's te zien/te koop. Eén uit '44 en een uit '45.
    Overigens niet goedkoop.

    webshop | www.dotkadata.com
    webshop | www.dotkadata.com

  10. #30
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard

    Misschien is onderstaande link van The National Collection of Aerial Photography interessant (voorheen zat deze collectie bij Keele University):

    http://aerial.rcahms.gov.uk/database...&QUICKSEARCH=1

    Tientallen jaren geleden bij Keele University een aantal foto's uit 1944 en 1945 besteld van mijn woonplaats. Kan mij herinneren dat de prijs toen zeer schappelijk was.
    Laatst gewijzigd door si204; 14 september 2012 om 17:57

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •