Pagina 1 van 5 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 49

Discussie: weer iets leuks op Ebay? 342

  1. #1
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard weer iets leuks op Ebay? 342

    KLASSE FOTO KAMERAD HOLLAND AMSTERDAM FLUGPLATZ SCHIPHOL FLUGZEUGE 2WK | eBay

    De Fokker G.1 342 op Schiphol, ik heb persoonlijk deze foto nog niet eerder gezien.
    Wellicht iets voor de G.1 verzamelaars? achter de G.1 staat ook nog (op zn minst) 1 T.V en een ander vliegtuig waar ik niet echt van kan zien wat het is. ook is er nog een DC 3 (of is het een DC 2?)
    Gr,
    Sander

  2. #2
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard 346 een fokker 2 dekker en een D.XXI

    KLASSE FOTO KAMERAD HOLLAND AMSTERDAM FLUGPLATZ SCHIPHOL FLUGZEUGE 2WK | eBay

    van dezelfde verkoper. net als de vorige op Schiphol genomen.

  3. #3

    Thumbs up voor het gemak even alle foto's

    voor het gemak even alle foto's , goed gevonden....

    advodat | eBay

  4. #4
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    de voorste T.V van de een na laatste foto is denk ik de 863. van de Koolhoven? ilijkt het nummer 11, 17 of 21. 17 stond op schiphol en van de andere 2 nummers kan ik het bestaan ervan niet vinden. moet wel zeggen dat het nummer niet echt goed te lezen is voor mij. misshcien dat een kenner het juiste nummer weet?
    Gr,
    sander

  5. #5

    Standaard

    De Koolhoven die te zien is, is de doelsleper van de BomVA, de 416. De 6 is alleen weggevallen. Wat betreft de puinhopen op een van de foto's is het interessant dat er minimaal drie sets staartbomen van de Fokker G-1 te zien zijn. Ook de 342 en 346 staan in "nieuwe" posities. Gezien het mooie weer zullen de foto's wel in juni of juli 1940 gemaakt zijn.

    Groet,
    Jan

  6. #6
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    zijn dat geen staartbomen van Bf 110's?

  7. #7

    Standaard

    De middelste zou kunnen Sander, de andere in geen geval. Daar zitten de staartbomen zelf nog aan. De middelste, de meest prominent op de foto aanwezige set kielvlakken, heeft dat niet.

  8. #8
    Geregistreerd
    4 september 2010
    Locatie
    Haarlemmermeer
    Berichten
    177

    Standaard

    Is er al bekend wie de foto's gekocht heeft. Ik wil namelijk een paar foto's gebruiken voor mijn website www.haarlemmermeer1940-1945.nl voor het onderwerp "Schiphol"

  9. #9
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Iemand van het forum maar ik zal het aan hem overlaten om wel of niet te reageren. Een bekende G-1 verzamelaar.

    Ruud.

  10. #10
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Althans een deel er van.

    Ruud.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •