Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2 3 4 5 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 49

Discussie: weer iets leuks op Ebay? 342

  1. #31

    Standaard

    Blijft vreemd, normaal geeft zo'n verkoper wel zijn iban en bic nummer en kun je het geld gewoon overmaken. Misschien heeft hij nooit een mailtje ontvangen of zit het in zijn spam-mail. Ik zou hem gewoon nog eens mailen en vragen waarom hij niet reageert. Adres geven zullen de meeste niet doen ...

  2. #32
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Hallo eric7325.

    Het probleem zit in het feit dat Jan v.d. Heuvel niet aan internetbankieren doet. Normaal gebruikt hij overschrijvingskaarten van de bank (erg dure methode). Die waren op (te laat voor nieuwe gezorgd dus!) en nu wilde hij het geld in een envelop versturen en daar heeft hij straatnaam en huisnummer voor nodig. Vanwege niet frisse figuren op eBay is er steeds meer veiligheid ingebouwd en zie je bv. geen gebruikersnamen van bieders meer tijdens de veiling. De bevestigingsmail na het winnen van de veiling geeft de alleen nog naam en woonplaats, van eBay.de tenminste, en is daar de straatnaam en huisnummer ook verdwenen. Fraude blijft moeilijk te bestrijden, heb dat in het verleden ook ervaren.

    Ruud.

  3. #33

    Standaard

    Hoi,

    De verkoper kan natuurlijk ook Jan zijn geschiedenis zien, voor zover ik weet loopt die tegen de 400 aankopen aan met een feedback van zo;n 100% en daaruit opmaken dat het een serieuze ebayer is.. Daarnaast kan hij natuurlijk laten weten dat hij geen cash geld wenst te ontvangen. Overigens heb ik tot voor kort nog geregeld geld per post verstuurt, er zijn nogal wat mensen die geen creditcard of paypal willen gebruiken omdat dat de verkoper nogal wat geld kost.
    Al met al blijft het vervelend voor Jan dat hij zo mooie foto's misloopt en slechte feedback krijgt.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  4. #34
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Hallo Mathieu.

    Feedback van !00% is makkelijk te halen omdat, in tegenstelling tot vroeger, negatieve of neutrale feedback na een jaar verdwijnt. Waarom eBay dat ooit verandert heeft begrijp ik nog steeds niet. Nu moet je de feedbacklijst van de aanbieder doorsjouwen om een beter beeld te krijgen van eventuele negatieve feedback en het commentaar van de verkoper daarop.

    Jan had beter moeten weten omdat hij pakweg twee jaar geleden eenzelfde situatie heeft gehad. Toen omdat hij plotseling geen provider en dus ook geen emailadres meer had en ook toen moest hij in de slag met eBay Duitsland om zijn naam te zuiveren.

    Ruud.

  5. #35

    Standaard

    Hallo Ruud , met iban en bic bedoelde ik niet internetbankieren. Met deze gegevens kun je gewoon naar je bank en het geld over laten maken. Doe dit ook nog af en toe.
    Eric

  6. #36
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Hallo eric7325.

    Dat wist ik wel maar het ging mij om Jan, die is nogal conservatief met betalingswijze, geen creditcard, in het verleden geen mogelijkheid tot PayPal, nu kan dat ook gewoon via de bank maar niet iedere verkoper binnen de Eurozone wil die vorm vanwege de kosten, en gebruik maken van overschrijvingskaarten die volgens Jan zelf per gebeurtenis toch kostbaar waren.
    Zelf heb ik met meer dan 700 positieve feedbacks op eBay waarvan de meeste uit Duitsland nooit problemen gehad, alleen maar complimenten voor de snelle betalingen die bij mij via internetbankieren gaan.

    Ruud.

  7. #37

    Standaard

    Hallo Sander,

    nee, ik ga niet meer op deze foto's bieden, want ikwilniets meer te maken hebben met dze verkoper.

    Daarnaast, als ik wel zou bieden, dan heeft de verkoper het recht (waar hij zeker gebruik van zal maken) om mij niet als koper te accepteren. Dus deze foto's zijn aan mij verloren gegaan.

    Eric,

    dit is nieuw voor mij. Als de bank een overshrijving kan regelen als ik de naam, postode, woonplaats, IBAN en Bic opgeef, dan ben ik uit de (toekomstige) problemen. Dat kost natuurlijk weer geld, maar dat kosten de andere methoden ook. De banken worden tgenwoordig rijk van dit soort transacties. Een aangetekende brief kost tegenwoordig ook zo', 9 Euro.

    Ruud,

    ja, je hebt gelijk. Ik ben ouderwets en pas niet meer in het huidige digitale tijdperk.

    Ik heb serieus overwogen te stoppen met het kopen op Ebay vanwege de problemen, maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

    Maar gelukkig zijn er ook andere verkopers die wel reageren op mijn berichten en hun straatnaam en huisnummer opgeven. Twee stuks in de laatste dri weken.

    Overigens heeft Ebay nog steeds niet gereageerd op mijn berichten.
    Ik ga Ebay's custommer-service eens benaderen en om uitleg vragen.

    En dan te weten dat ik geen foto's opkoop om geldelijk gewin, maar om een bijdrage te leveren aan de geschiedschrijing an de Nederlandse luchtvaart. Er zijn al aardig wat foto's van mij gepubliceerd en ik heb daar geen enkele cent aan verdiend.

    Gelukkig zijn er een aantal mensen die mijn bijdrage aan de geschiedschrijving weten te waarderen en dat maakt mijn dag weer goed.

    Ook heeft mijn "koopperiode" op Ebay mij een behoorlijk aantal goede en balangrijke contacten opgeleverd en zit ik inmiddels diep in het "luhtvaartwereldje".

    Al met al kan en zal ik dus ook niet klagen.

    Jan

  8. #38
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    het blijft vreemd dat de koper een brief met geld niet accepteerde. ik heb dat onlangs 2 keer gedaan naar een stel engelsen en die accepteerden het wel. waarschijnlijk is dit gewoon een chagerijnige duitser die eigenlijk nog meer voor zijn foto's wou en dit als een reden zag om de verkoop niet te laten doorgaan. ik snap de man niet.

  9. #39
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    kent iemand trouwens diegene die de foto van de douglas heeft gewonnen?

  10. #40

    Standaard

    Hallo Jan , voor het overschrijven via Iban en Bic heb je inderdaad alleen nog maar naam en woonplaats nodig. Soms inderdaad ook postcode. Ligt aan de bank. En het is gratis (gedeelde kosten of zoiets). Als je iets koopt op Ebay geef je aan het eind aan dat de verkoper je moet benaderen. Dit wordt via Ebay bevestigd. Volgens mij zit je dan aardig safe als de tegenpartij niet reageerd. Klacht indienen kun je dan ook tegen de verkopende partij.
    Succes , Eric
    Laatst gewijzigd door eric7325; 16 oktober 2012 om 19:51

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •