Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Foto Fokker T-VIIIw R-9 met Bonzo gezocht

  1. #1
    Arjen Guest

    Standaard Foto Fokker T-VIIIw R-9 met Bonzo gezocht

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een foto van bovengenoemde T-VIIIw met als registratie R-9 met daarop een grote geschilderde Bonzo. Deze Bonzo werd door mijn oom Koos aan het begin van de oorlog op deze kist geschilderd. De R-9 was toen al in Pembroke Dock in Wales en de schildering werd gemaakt voor 26 september 1940. De R-9 is op die dag in een zgn. vlakke vrille gevallen en in zee gedoken. De bemaanning kwam hierbij om het leven.

    groet,
    Arjen

  2. #2
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Hallo Arjen,
    Ik weet welke tekening je bedoelt, hij stond op de voorkant van de neus. Ik heb er wel foto's van maar daarop zie je alleen dat er iets opgeschilderd stond. Dat het om het hondje Bonzo gaat is nieuw voor mij!

    Groeten,
    Edwin

  3. #3
    Arjen Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Hallo Arjen,
    Ik weet welke tekening je bedoelt, hij stond op de voorkant van de neus. Ik heb er wel foto's van maar daarop zie je alleen dat er iets opgeschilderd stond. Dat het om het hondje Bonzo gaat is nieuw voor mij!

    Groeten,
    Edwin
    Hallo Edwin,

    ik was al lang op zoek en je snelle reactie verbaasde me! Heb je de foto's digitaal en zou je ze aan me willen mailen. Misschien staan er ook nog wel militairen op de foto's en het zou helemaal geweldig zijn als mijn oom er op voorkomt.

    groet,
    Arjen

  4. #4
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Die heb ik zeker, en er staan ook wel het nodige personeel op. Ik zal kijken voor je hoe ik dat hier terecht ga krijgen!

    Groeten,
    Edwin

  5. #5
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Deze foto is deel van een serie gedateerd 18 augustus 1940, en dus 72 jaar oud. De foto heb ik in mijn collectie maar ik weet zeker dat er nog tientallen liefhebbers zijn die hem ook hebben.

    Op de neus het door Arjen omschreven figuurtje Bonzo.



    [NB. voor de slimmeriken onder ons, de foto staat in mijn photobucket, met daarin nog wat meer lollige luchtvaartdingetjes, bijv. het profile deeltje over de G.1.

  6. #6

    Standaard

    Hoi Edwin,

    Mooie foto, ik kan inderdaad zien dat er iets voorop geschilderd staat. Maar niet wat! Heb je toevallig ook een losse afbeelding van Bonzo?

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  7. #7
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Kennelijk was in Engeland rond die tijd een cartoon met de naam Bonzo.

    Als je zoekt op Bonzo Dog Postcard dan vindt je er heel veel.

    Deze lijkt bij die het meeste er op lijkt, maar dan in spiegelbeeld

  8. #8
    Arjen Guest

    Standaard

    Edwin,

    Heel erg bedankt voor deze foto. Ik ken de foto ook maar dan in een erg slechte kwaliteit en dan is er helemaal niets van de tekening op de neus van de kist te maken. Je moet het even weten maar dan haal je Bonzo er duidelijk uit. Mijn oom schreef in een brief naar zijn ouders dat hij een "levensgrote" Bonzo had geschilderd. Ik dacht altijd aan een tekening in de orde van grootte van een meter of zo. Zo zie je maar weer hoe verrassend iets kan uitpakken.
    Je schreef dat de foto uit een serie komt. Heb je de rest ook? Ik ben vooral geinterresseerd als er personeel op staat.
    Ik ben ook nog op zoek naar een foto van de Lockheed Hudson Moesi met de (zichtbare)registratie NO-R. Dit is het toestel waarin mijn oom gesneuveld is.

    groet,
    Arjen

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •