Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: "Tweede PBY-5A Catalina" op toekomstig Nederlands Luchtvaartregister...

  1. #1

    Exclamation "Tweede PBY-5A Catalina" op toekomstig Nederlands Luchtvaartregister...

    Naast de alom bekende PH-PBY zal mogelijk een TWEEDE Catalina op het Nederlands civiele register komen volgens
    Stichting AIRnieuws Nederland
    onder "reserveringen"...

  2. #2

    Standaard

    Enorm leuk nieuws,zou dan om deze gaan,inmiddels wel al wat langere tijd in een blauw jasje.
    Weet niet of iemand recentere info bezit en of foto`s.
    Site Builder

    Serial #: RCAF11042
    Construction #: CV-333
    Civilian Registration:
    CF-PQF
    C-FPQF
    Model: PBV-1A
    Name: None
    Status: Airworthy
    Last info: 1992
    History:
    Delivered to RCAF as RCAF11042.
    - BOC: Feb 12, 1944.
    - SOC: Dec. 15, 1960.
    Province de Quebec, Quebec, 1965-1973.
    - Registered as CF-PQF
    Government of Quebec, Quebec, 1979-1992.
    - Registered as C-FPQF.
    - Flown as tanker #11.

    Trouwens een geweldig mooie foto van de Augusta Bell 204B PH-UEY 227
    Laatst gewijzigd door Dennis; 4 oktober 2012 om 16:44

  3. #3
    Geregistreerd
    30 januari 2010
    Locatie
    Zutphen
    Berichten
    76

    Standaard

    Ik heb via Facebook al een vraag gesteld aan Stichting Exloitatie Catalina! Ze gaven het volgende antwoord: "Er is inderdaad een registratie gedaan. Een buitenlandse Cat eigenaar heeft het idee om zijn Cat Nederlands te laten registreren. De status hiervan is ons verder onbekend". De reservering is als op 18 november 2011 gedaan!

    Weet hier iemand soms meer?

  4. #4
    Geregistreerd
    30 januari 2010
    Locatie
    Zutphen
    Berichten
    76

    Standaard

    Ik heb als via Facebook een vraag gesteld aan Stichting Exploitatie Catalina, ze gaven het volgende antwoord hier op: "Er is inderdaad een registratie gedaan. Een buitenlandse Cat eigenaar heeft het idee om zijn Cat Nederlands te laten registreren. De status hiervan is ons verder onbekend". De reservering is al gedaan op 18 november 2011. De gereserveerde registratie is PH-PBZ.

    Weet iemand hier meer van?

  5. Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frederik Bekijk bericht
    Ik heb als via Facebook een vraag gesteld aan Stichting Exploitatie Catalina, ze gaven het volgende antwoord hier op: "Er is inderdaad een registratie gedaan. Een buitenlandse Cat eigenaar heeft het idee om zijn Cat Nederlands te laten registreren. De status hiervan is ons verder onbekend". De reservering is al gedaan op 18 november 2011. De gereserveerde registratie is PH-PBZ.

    Weet iemand hier meer van?
    Heren,
    Dit 'nieuwtje' staat al sedert januari van dit jaar op mijn site!
    Zie: PH-PAA - PH-PZZ Herman Dekker
    Herman Dekker

  6. #6
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Het gaat dus enkel om een registratie, en geen tweede Catalina die voet op Nederlandse bodem zal zetten......

  7. #7

    Standaard 2e Catalina + YAK-52's

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Het gaat dus enkel om een registratie, en geen tweede Catalina die voet op Nederlandse bodem zal zetten......
    Hallo,
    Er stond in mijn bron: "...is de Stichting Catalina PH-PBY voornemens met een tweede Catalina te gaan vliegen...".
    Trouwens (om te verhinderen dat dit over een half jaar ook als nieuws wordt opgemerkt) ook voor de Yak's van DTY zijn civiele kenmerken aangevraagd.
    Zie op mijn site de PH-DT*, PH-K** pagina's.
    Herman Dekker
    Luchtvaartgeschiedenis Nederland

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •