Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Nederlands indische kisten op Ebay

  1. #1
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard Nederlands indische kisten op Ebay

    Hallo allen,
    ik zet deze topic even op vanwege dit artikel:
    PHOTO AVION CURTISS WRIGHT CW | eBay
    wellicht kennen jullie hem al (het lijkt mij een reproductie), maar je weet maar nooit. de man heeft geen informatie over welke kist het precies is, maar misschien een van jullie wel.
    Gr,
    Sander
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 4 februari 2018 om 19:00

  2. #2
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    En deze Curtiss hawk's zijn van dezelfde man:
    PHOTO AVION GROUPE DE CURTISS HAWK 75 A AVIATION MILITAIRE HOLLANDAISE 1942 | eBay
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 4 februari 2018 om 19:01

  3. #3
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Hallo Sander.

    Dit is een bekende en meermalen gepubliceerde foto van een Nederlandse Curtiss. Zelfs in Hooftmans "Van Glenn Martins en Mustangs" staat hij afgebeeld (blz. 215).

    Ruud.

  4. #4
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    Hey Ruud,
    Ja ik dacht het al, er staan nog meer foto's van nederlands indische kisten op ebay trouwens, zal ik ze hier op zetten of zal ik eerst maar eens dat boek van hooftman kopen? :P

  5. #5
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Hallo Sander.

    Uiteraard altijd hier. Nieuwsgierig blijft.

    Ruud.

  6. #6
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Wat betreft die Curtiss, ik denk ook dat het een repro is. Heb die 'foto' namelijk ook,maar- in 1965 (!) op een KNVvL-dag als knipsel uit een Italiaans luchtvaartblad gekocht en -ik verzin dit niet- Van dat knipsel is een foto gemaakt, daar zijn er aardig wat van afgedrukt en onder meer bij Hooftman terecht gekomen.

  7. #7
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Hallo Sander.

    Dit is een bekende en meermalen gepubliceerde foto van een Nederlandse Curtiss. Zelfs in Hooftmans "Van Glenn Martins en Mustangs" staat hij afgebeeld (blz. 215).

    Ruud.
    Beste Ruud,
    Op blz. 215 van Hooftman's "Van Glenn Martins en Mustangs" staat deze foto niet afgebeeld. Kan het ook niet op andere bladz. vinden

  8. #8
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Flight,
    In mijn 'Van Glenn Martins en Mustangs" staat 'tie ook op blz 215, Mis jij soms een pagina??
    En eveneens in Mil Luchtvaart in Ned. Indie in Beeld- deel 2 van Hugo Hooftman.
    foto/blz 42.

  9. #9
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Hallo flight.

    De pagina in het boek "Van Glen Martins en Mustangs" waarop deze foto voorkomt heeft geen paginacijfers omdat het een volfoto-pagina is. Het is het laatste fotokatern tussen de pagina's 212 en 217. Doorgeteld na de 212 kom ik op blz. 215. Ik weet niet of er meerdere drukken zijn geweest van deze titel maar de mijne is 1967, zonder vermelding van druk.
    Momenteel ben ik helaas niet in staat om een scan bij te voegen, mijn netwerk is niet ideaal, een nieuwe computer met een oudere computer en een heel oude computer (in computerjaren en die gaan snel) in 1 netwerk. Wordt aan gewerkt om het te verbeteren maar nu even niet. Momenteel werk ik met een software-bruggetje om te kunnen scannen maar het is een heel gedoe.

    Laat me wel even weten hoe het zit want ik ben zeer nieuwsgierig waarom je het niet kunt vinden.

    Ruud van Ommeren.

  10. #10
    Geregistreerd
    2 juli 2008
    Locatie
    Riverton, Western Australia
    Berichten
    102

    Standaard

    The first photo is a CW-22 of which 6 were captured by the japanese and at least one flown.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •