Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: 2 penningen KLM 1919-1989

  1. #1
    selders Guest

    Standaard 2 penningen KLM 1919-1989

    heb een boxje met daarin 2 penningen
    zilver of zilverachtig en goud of goudkleurig is mij aangeboden als zeldzaam en lastig te vinden kan er echter niets van traceren op het internet
    heeft iemand enig informatie hierover krijg de meest uiteenlopende antwoorden van kennissen maar zekerheid jammer maar helaas..;-((
    volgens de vorige eigenaar zou de goudkleurige van goud zijn
    maar aangezien er geen certificaat bij zit is dat ook niet zeker
    hoop dat iemand mij verder kan helpen qua deze 2 penningen
    foto's van de betreffende penningen bijgesloten
    mvd matty selders




  2. #2
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Als er geen goud of zilvermerk op staat is het gewoon goudkleurig en zilverkleurig.
    Die merken zijn namelijk verplicht in Nederland en in andere landen.
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  3. #3
    selders Guest

    Standaard

    maar penning uit capsule gehaald en kwam daar merkje tegen met daarin 916
    als ik dan dus internet zou moeten geloven kom ik uit op 22 karaat goud
    netto gewicht excl de capsule kwam ook uit op 9,54 gram dus nu ga ik daarvandaan weer verder zoeken gouden penning zonder die op internet te kunnen vinden lijkt me sterk..;-))

  4. #4
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Ik zie dat je ook op andere forums bezig ben met deze vraag.

    Het Munten en Bankbiljetten Forum • Bekijk onderwerp - KLM PENNINGEN 2 STUKS

    Wat ik vaak mis met mensen die iets zoeken en dan hier op dit forum terecht komen, zich niet even voorstellen.
    Bent u hier alleen maar voor uw vraag of heeft u ook interesse in de luchtvaart?
    Laatst gewijzigd door Verbeek; 8 december 2012 om 17:02
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  5. #5
    selders Guest

    Standaard

    excuses werdt doorverwezen heb wel iets met de KLM maar ben niet echt een verzamelaar wel soms spotten op schiphol maar in dit specifice geval werdt mij geadviseerd mijn vraag op een luchtvaart forum neer te leggen mijn hobby zit dus in munten penningen heb er niet bij stilgestaan mij dus voor te stellen waarvoor sorry
    mvgr matty selders

  6. #6
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Goed antwoord
    Kom er op neer dat ik je dus niet welkom hoef te heten op het forum, omdat je niet echt geïnteresseerd ben in luchtvaart, en het waarschijnlijk maar eenmalig is.
    Maar toch welkom hier hoor.
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  7. #7

    Standaard

    Somige mensen lopen soms tegen een luchtvaar gerelateerd iets aan en die stellen hier dan een, eenmalige, vraag. Die zijn uiteraard ook welkom om hier hun vraag te stellen. Het zou natuurlijk wel leuk/normaal zijn als iemand dan ook even in het kort schrijft hoe hij op zijn vraag gekomen is. Het is natuurlijk ook heel goed mogelijk dat er best leuke draadjes onstaan door zo'n vraag van een outsider. We hebben hier te maken met een munt verzamelaar, dus ben ik nu eigenlijk wel benieuwd geworden of er veel munten bestaan waar vliegtuigen op afgebeeld zijn! Heeft iemand munten waar vliegtuigen op afgebeeld staan?

    Chris

  8. #8
    selders Guest

    Standaard

    klopt zeker er zijn enorm veel munten en penningen waar vliegtuigen op afgebeeld worden ook penningen van bv de klm kom je best tegen
    zie afbeelding van klm penning die ik er even aanhang
    zijn ook verzamelaars zowel bij de munten en postzegels die verzamelen bv enkel en alleen een item dus bv vogels of vliegtuigen of auto's deze verzamelen dus niet een land maar echt enkel en alleen op afbeeldingen
    of vanwege de schoonheid




  9. #9
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Ik vond hier ook nog een fraaie KLM penning

  10. #10

    Standaard

    En hoe ziet de achterkant eruit, en bij welke gelegenheid werd deze penning uitgegeven.

    Classic

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •