Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: Berging Me-109 bij afsluitdijk

  1. #1
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard Berging Me-109 bij afsluitdijk

    In oktober is een Me-109 bij de afsluitdijk uit het water geborgen. Daarbij is in ieder geval een flink deel van een vleugel redelijk intact aangetroffen. Weet iemand wat met die wrakstukken is gebeurd?
    Groeten,
    Edwin

  2. #2
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    249

    Standaard

    Niet alles is opgevist las ik. Wat men wel naar boven gehaald heeft is naar vliegbasis woensdrecht gegaan. Verder niets meer vernomen.....

  3. #3

    Standaard

    Belangrijk deel van onze luchtvaart- en Vaderlandse historie. Dit moet echt voor het publiek te zien zijn. Waarom niet alles geborgen, raar maar verbaasd me niet.
    Cees

  4. #4
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    ik heb een beetje het idee dat je gewoon vliegtuigen uit het water kan opvissen als je er genoeg geld voor hebt, in plaats van dat er bevoegde instanties voor worden opgetrommeld, klopt dat ook?

  5. #5
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Dat denk ik niet, Sander. Denk eens aan de risico's, mbt bewapening, bommen etc. Laat staan de mogelijkheid dat er stoffelijke resten in een wrak aanwezig zijn.

    Dit wrak was ook geborgen door de bergingsdienst.

    Groet,
    Edwin

  6. #6
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    ja precies dat leek mij ook, maar waarom hoor je er dan niets over en halen ze niet alles omhoog? dat vind ik gewoon raar. is er een of andere website van de wrakkenberging?

  7. #7
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Misschien dat u met dit, via Google, wat meer kan vinden over dat toestel. Veel zoekwerk, dat wel.

    de bergingsdienst van de luchtmacht

    En er is een boek, maar dat gaat van 1960 - 1977, als u daar interesse in heb hier een afbeelding (ik verkoop hem niet hoor :- )
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  8. #8

  9. #9
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    hm aan het artikel te zien ging het ze alleen om het veiligstellen van de munitie en het identificeren, ze takelen hem niet echt voorzichtig op, jammer dat ze het zo doen, maar wellicht was het vliegtuig al niet echt reparabel.

  10. #10
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard

    Ondanks de belabberde algehele staat van het wrak vind ik de boordwapens er verbazend goed uitzien. Benieuwd of die nog naar een museum gaan.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •