Pagina 5 van 14 EersteEerste ... 3 4 5 6 7 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 134

Discussie: Lockheed Neptune

  1. #41

    Standaard

    Nee, heb ik niet.

    Neptracker klinkt ook niet...

  2. #42
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Nee, dan ga ik ook voor de enige echte Tracker

  3. #43

    Standaard

    Tracker-tune linkt daarentegen wel aardig.
    Mooie foto overigens!

  4. #44
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.929

    Standaard

    Ik heb niet al te veel Neptune-platen, hoewel het op één of andere manier wel een kist is die me aanspreekt. Van die paar die ik heb, staan er nog veel minder op m'n Flickr-account. Die laatste platen gebruik ik nu maar even om ook een bijdrage te kunnen leveren

    1 zoekplaatje (er staat zelfs nog een Tracker bij):


    2 diascan van de 201/V op Eelde in maart 1982 (foto uit m'n archief, gemaakt door een collegaspotter):


    3 Toen er nog een museum was op Brienne-le-Chateau in Frankrijk (diascan 27juli1984):


    4 Nog een plaatje van de 147563 op Brienne:


    Bert.

  5. #45

    Standaard Lockheed Neptune

    Ik wilde een Neptune foto plaatsen, en liep daarom nog even het voorgaande door.
    De laatste cockpitfoto heeft een uitgesplitst deel rechts, en daarin viel me de soort joystick op die daar vast gemonteerd zat om het zware zoeklicht te bedienen.

    De Tracker had ook diezelfde joystick, maar dan niet permanent in positie.
    Deze werd met een paar vleugelmoeren in positie vast gezet in de rechter raampost, als we ons op een gluiperige nachtelijke vijandelijke onderzeeboot speurtocht begaven.

    Als er dan een radarcontact verscheen, op een zwarte voor het overige lege oceaan, dan was het rapido er heen, en vanaf 1500 ft op 2 1/2, twee en een halve mijl, een run IN te maken zuiver en alleen op het zoeklicht.

    Want het zogje van een periscope was in het licht van 70 miljoen kaars van ons lampje goed te zien.
    Steady aanduiken tot 300 ft boven zee, da's vrij laag, en dan de torpedo of dieptebommen er bij droppen, en een lage MAD-search aanvangen.

    Ik trek de effectiviteit ervan nu enigszins in twijfel, maar het was mooi werk.
    'k Wou het weer even kwijt...

    Waarom? Omdat ik een searchlight controller thuis had liggen via een bevriende sloper. (ik had daar méér moeten weghalen...).






    Het was de ideale sidestick controller van tegenwoordig, alleen gebrek aan electronica van toen stond niet toe dat men er een heel vliegtuig aan hing.
    Dat het zoeklicht deed wat je bedoelde met die sidestick was al mooi genoeg!

    Mijn zonen hebben zich er dol mee vermaakt en de hele omgeving virtueel aan gort geschoten.
    De daardoor wat gebutste controller staat in de MLD Traditiekamer op De Kooy.

    Dit was een sidestick sidestep. Terug naar de Neptune..

    Tracker.

  6. #46
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Hij kan dus op START of OFF? Je zou zeggen dat er ná START nog wat komt... Of is daar de 'trigger' voor?

  7. #47

    Standaard

    'Start' bouwt hoge spanning op.
    De Trigger laat de stroom via de uiteinden van de koolstofachtige 'lasstaven' lopen waardoor er een lichtboog ontstaat.
    De staven branden op; de onderlinge afstand wordt constant gehouden door ze langzaam naar elkaar toe te bewegen.

  8. #48

    Standaard Lockheed Neptune

    Een fraaie foto van twee Neptunes en vier Trackers op Hato airport.
    De P2V7'ns in gebruik en de S2A's wachtend op de sloper; het is niet anders...

    De meest linker Tracker is de 156, en deze werd in febr '74 gesloopt.
    Aan de andere registraties waag ik me niet.

    De 209 staat er, en volgens het 'overzicht detacheringen Neptunes Hato' op Dutchfleet zou de kist die ons recht aankijkt de 201 kunnen zijn.
    En die is voor het nageslacht behouden gebleven!

    De foto zou dan eind '73 tot begin '74 gemaakt zijn.

    Ik heb er wat aan gefröbeld.













    Tracker.

  9. #49

    Standaard MLD > Lockheed Neptune

    Nog iets voor Neptune lovers:

    De eerste van de eerste groep die aan ons werd afgeleverd.

    The Aeroplane van 8 jan '54 besteedde er een foto aan.




    Tracker.

  10. #50
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.300

    Standaard

    Zelfs een luchtvaartblad maakt foutjes. We hebben de P2V-5 geleverd gekregen en niet de P2V-6.

    Mvg, Ruud.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •