Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 2 3 4 5 6 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 81

Discussie: Scheldemusch

  1. #31
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Ik word een beetje oud en moe. Gek dat als je foto's laat zien dat je inderdaad de spullen hebt die je claimed te hebben dat iedereen wakker wordt, daarom aan EGI en Grotie :

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pim Pouw Bekijk bericht
    De heer Mesu heeft inderdaad het tekeningen pakket weer compleet gemaakt, ik weet dat omdat ik in het bezit ben van een copie. Het tekeningen pakket omvat ongeveer 50 bladen.

    Ik heb destijds een afspraak gemaakt met de heer Mesu dat ik het pakket niet aan derden uitleen en/of copieen maak. Indien mensen geintereseerd zijn dan raad ik aan met de heer Mesu in contact te treden.


    En als laatste er is inderdaad nog een origineel onderdeel van de Musch en wel een Praga B motor in het luchtvaart museum op texel. link
    Laatst gewijzigd door Arjan; 23 januari 2013 om 18:02 Reden: Onnodig commentaar m.b.t. ATN verwijderd

  2. #32
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Slag bij Waterloo
    Berichten
    77

    Standaard

    Ook niet voor een leuk prijsje Pim? Hoeft niemand te weten overigens. Hahaha.
    Weet jij dan ook of de heer Mesu nog orginele onderdelen heeft omdat hij daar gewerkt heeft.

    Jongens laten we in dit forum bij de Scheldermusch houden. Ik probeer namelijk informatie te verkrijgen over dit kleine vergeten vliegtuigje. Zo langzamerhand komen we erachter wat er nog is. Alleen jammer dat ik er niets aan heb.

  3. #33
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grotie Bekijk bericht
    Ook niet voor een leuk prijsje Pim? Hoeft niemand te weten overigens. Hahaha.
    Weet jij dan ook of de heer Mesu nog orginele onderdelen heeft omdat hij daar gewerkt heeft.
    Beste Grotie neem gewoon contact op met de heer Mesu. Heel aardige kerel, heb toendertijd gewoon zijn naam opgezocht in het telefoon boek. Stuur me een PM en ik geef je zijn email adres door

  4. #34
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    De zijdelingse, en grotendeels overbodige, discussie over ATN is verplaatst naat het archief van deze site. Wie die zijdelingse discussie weer oprakelt, mag voor een maandje een ander speeltuintje op het www gaan opzoeken.

  5. #35
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    ik heb de Praga B motor eve gegoogelt
    best interesant
    hij zou prima vervangen kunnen worden door een citroen 2 cilinder uit de visa
    dus niet de motor uit de eend die heefd te kort vermogen
    maar de visa 2 cilinder had 30 pk en met een beetje werk is daar nog wel wat meer uit te persen

    dat zou voor een aspirant bouwer dus handig kunnen zijn
    Laatst gewijzigd door j.weel; 23 januari 2013 om 19:32

  6. #36

  7. #37
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Goed zo Arjan!


    Volgens mij heb je ongeveer 60 pk nodig toch

  8. #38
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    de praga b had er maar 40 en was wat zwaarder kwa gewicht
    met een update naar electroniece ontsteking en injectieblokken in plaats van een enkole karberateur zit je met de visa 2 cilinder motor ook op bijna 40 pk
    en als je de spoeling van de kop verbeterd dan is daar ook weer wat te winnen

    het is een veel betaalbardere optie dan opzoek naar een praga b

  9. #39
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Heb je een foto van zoon. Motor blok? Misschien is het wat!
    Maar zou niet weten tot hoever je mag gaan om de motor zo ver uit te knijpen
    In de amateur bouw weet ik wel dat je ver kunt gaan!

  10. #40
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Wie weet hoeveel er origineel zijn gebouwd en met welke kenteken's?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •