Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 4 5 6 7 8 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 81

Discussie: Scheldemusch

  1. #51
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Slag bij Waterloo
    Berichten
    77

    Standaard

    Als ik de foto's bekijk van het neuswieltje is dit niet echt goed bedacht. Het wijst namelijk na de knik naar voren. Kijk maar naar een zwenkwieltje dat wil direct naar achteren zwenken. Ik denk dat hiermee veel problemen waren. Kan helaas geen plaatje plaatsen omdat ik niet scannen kan, dan word mijn verhaaltje wat duidelijker. Misschien dat iemand anders een plaatje kan plaatsen.

  2. #52

    Standaard

    niks mis met de constructie lijkt mij

    Vliegfeesten op Vliegveld Waalhaven


  3. #53
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Grotie je moet denk ik de lijn pakken van de bout waarmee het wiel vast zit en dan naar boven. Als je die hoek dan bekijkt lijkt het die van een fiets.
    Deze is hoek is bepalend voor de stabiliteit! Daar achter zit volgens mij de vering!

    Pim bedankt voor de info

  4. #54
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grotie Bekijk bericht
    Als ik de foto's bekijk van het neuswieltje is dit niet echt goed bedacht. Het wijst namelijk na de knik naar voren. Kijk maar naar een zwenkwieltje dat wil direct naar achteren zwenken. Ik denk dat hiermee veel problemen waren. Kan helaas geen plaatje plaatsen omdat ik niet scannen kan, dan word mijn verhaaltje wat duidelijker. Misschien dat iemand anders een plaatje kan plaatsen.
    Als je de tekening van Nico Braas neemt en je er een paar lijnen intekent dan kan je zie dat er wel degelijk naloop in het voorwiel zit :

  5. #55
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Hmm best interessant! Ik ben ff aan Googlen geweest maar ik vind geen enkele foto van de binnenkant! Welke instrumenten enzo erin zaten weet jij dat pim

  6. #56
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Slag bij Waterloo
    Berichten
    77

    Standaard

    Het zal wel een heel eenvoudig instrumenten paneeltje zijn. Als ik heel goed kan herinneren heb ik op een foto gezien dat aan de bovenzijde een grote bochtaanwijzer zit. Nu weet ik zo niet waar ik die foto gezien heb.
    Zal denk ik ook geen instrumenten inzitten met Nederlandse opschriften.

    Heb de vraag al eerder gesteld in dit forum. Weet iemand de exacte kleuren van de Scheldermusch?

  7. #57
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Heb een gloednieuwe scanner, dit is mijn eerste scan en verwacht dat het niet helemaal goed zal gaan maar hier dus het instrumentenpaneeltje van de Scheldemusch.

    Afbeelding uit Hugo Hooftman's "Nederlandse Vliegtuig Encyclopedie, deel 7" getiteld "Scheldemusch en Scheldemeeuw - Alle vliegtuigen gebouwd door 'De Schelde'".

    Ruud van Ommeren.


  8. #58
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Ging iets anders dan bedoeld. Nu geen pdf maar een jpeg.

    Ruud.


  9. #59
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Bij de vorige foto bleven twee metertjes buiten beeld. Hier zijn ze wel te zien,
    1 links en 1 rechts.

    Ruud.


  10. #60
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Bij nader inzien zijn de panelen op de beide foto's niet gelijk. Blijkbaar is er "gesleuteld" aan de posities van de meters want de opstelling is, volgens mij, anders.

    Ruud.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •