Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21

Discussie: MLD varia

  1. #11

    Standaard

    Tracker,

    Ik ben van december 1961, dus de Tracker in 1968 zou kunnen. Omdat ik de datum niet meer precies weet heb ik met een natte vinger ca. 1966 ingevuld (wat is 2 jaar op een mensenleven ). Het toestel op de achtergrond bij de S-11'jes is in ieder geval geen Atlantic, de S-11'jes hebben nog de "E" registratie van de Klu en ze zijn volgens mijn gegevens in 1970 naar de MLD overgegaan met de bijbehorende MLD registratie. Bovendien is mijn vader op 03 feb. 1969 naar MVKV overgeplaatst en zijn we niet meer op MVKK geweest.
    Ik zal eens zoeken naar de originele dia, de foto's die ik hier heb geplaatst zijn scans van een afdruk van de dia.

    @Mathieu: DMN staat voor Doorman aka Hr.Ms. Karel Doorman.

    Gr. Sjaak
    Laatst gewijzigd door Shake; 9 januari 2013 om 10:45 Reden: Antwoord aan Mathieu toegevoegd.

  2. #12

    Standaard MLD varia

    Ik dacht dat wie MLD kende automatisch de afkorting DMN óók kende.
    Een foute aanname dus.

    Het is Hr Ms Karel Doorman, de R81, ons vliegdekschip van '48 tot '68.
    Mooi speeltje...

    Tracker

    .

  3. #13

    Standaard

    Ik vond net nog de originele scan in hoge resolutie op mijn harde schijf. Hieronder een uitsnede van het toestel op de achtergrond. Ik meen een Avenger te herkennen, zo te zien de TBM-3W uitvoering.
    Is een scan van de foto van 3535 x 2364 voldoende voor de traditiekamer? Dan hoef ik niet de dia op te zoeken. Als je een privébericht stuurt met je E-mail adres stuur ik de foto per mail, voor op het forum is hij aan de grote kant met 3 Mb.

    Gr. Sjaak

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shake Bekijk bericht

    @Mathieu: DMN staat voor Doorman aka Hr.Ms. Karel Doorman.

    Gr. Sjaak
    Thanks!

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #15
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Groeten van de DMN

  6. #16
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    249

    Standaard

    Het toestel op de achtergrond staat iets te horizontaal om een Avenger te zijn denk ik (Avenger is een 'taildragger'). Een Neptune wellicht?

  7. #17

    Standaard

    Lijkt mij , dat het ook een Grumman Tracker kan zijn ......

  8. #18
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Lastig zoekplaatje maar ik ga toch voor-op één Avenger, Neptune op plaats twee gezien de grootte van de kist.
    Laatst gewijzigd door grasshopper; 10 januari 2013 om 22:19

  9. #19

    Standaard

    Een Neptune heeft nooit dit kleurenschema gehad.
    Gezien de grootte van de roundel, die tot in het grijs doorloopt, ga ik voor een Avenger. Daarbij heeft de Tracker niet zo'n mooie rechte scheiding tussen het grijs en sky op de romp, omdat het een hoogdekker is en het grijs niet onder de vleugel doorloopt. Dit heeft de Avenger wel door zijn lager gepositioneerde vleugel.

    Hans

  10. #20

    Standaard MLD varia

    Nog even een geheugensteuntje:
    Als het om een Atlantic gaat was het de 257.

    Een hoogteroer-foutje was de oorzaak, na technisch onderhoud.
    Vergelijk de schroevendraaier onder de motorkap, of erger: een klem of schaar die is achtergebleven na een geslaagde buikoperatie.

    De vrouw van de copilot lag op het strand en zag het gebeuren.



    Het werd een mooie overtocht langs de kust naar Den Helder.
    Veel publiek, onze eerste bultrug!



    Bij het uit het water tillen in de Marinehaven brak de strop.
    Met de kraanmachinist is het nooit meer goed gekomen...

    Per platbodem is hij in onderdelen naar De Kooy vervoerd, en eigenlijk wat achteloos op de brandweeroefenplaats terecht gekomen, die langs de Noordelijke rand van het veld lag, langs de Doggersvaart.

    Na enige tijd is hij naar hangar 2 verkast, toen bleek dat er nogal wat aan bruikbare onderdelen in zat.
    Met de overige Atlantics liep het technisch niet héél gesmeerd.
    Maar inventiviteit in eigen beheer had veruit de voorkeur boven de 'wat' moeizame samenwerking met de Fransen van Breguet.
    De 257 hielp daarbij soms wonderwel.



    De foto's geven de 257 weer na de ditch en enige dagen later ter hoogte van Den Helder.
    De kleine opname is hoe hij er licht achterover leunend, op zijn buik, bij had kunnen liggen achter de S elfjes...

    Als het hem is, natuurlijk.
    We wachten...

    Tracker.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •