Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Douglas dc-8 vlucht voor Pers en KLM officials.

  1. #1

    Standaard Douglas dc-8 vlucht voor Pers en KLM officials.

    Ik heb een vraag. In 1959 of 1960 hebben een aantal luchtvaartjournalisten een 40 minuten durende rondvlucht gemaakt met een Douglas Dc-8 boven Nederland. Dat zal meer dan waarschijnlijk een KLM douglas Dc-8 zijn geweest, omdat die in maart 1960 zijn eerste machine ongeveer kreeg. De kist was gevuld met pers en KLM-Officials. Wat ik nou zo graag zou willen weten is of er kenners zijn die zich dit herinneren deze gebeurtenis en mij kunnen aangeven welke machine dit was en al helemaal in welke maand en welk jaar precies dit heeft plaats gevonden. Het is zoals ik zei meer dan waarschijnlijk een KLM machine (de PH-DCA ligt erg voor de hand), maar het kon net zo goed een demo-kist zijn van Douglas. Maar aan aannames doe ik maar niet, ik wil graag wat reacties en feitelijkheden. Iedere hulp en reactie wordt "as usual" erg gewaardeerd.

  2. #2

    Standaard

    Avia 7 oktober 1959:

    "Dat de KLM meer DC-8 toestellen heeft besteld dan welke andere luchtvaartmaatschappij buiten de V.S. dan ook, bleek begin september op duidelijke wijze toen de Europese tournee van de DC-8 Amsterdam tot eerste doel had. Een overwachte tussenlanding te Londen deed niets af aan de indrukwekkende prestatie, die met deze vlucht werd geleverd."

    DC-8-32 N8068D

    "Ruim honderd uitverkorenen maakten begin september met het DC-8 prototype van Schiphol uit een proefvlucht mee."

  3. #3

    Standaard

    Een nummer eerder ook in Avia-Vliegwereld:
    DC-8 presenteerde zich op Schiphol.
    Als je een kopie wil laat dat even weten.

    Classic

  4. #4

    Standaard

    Dag Classic, heel erg graag. Zou dar best blij mee zijn. andreran@quicknet.nl

  5. #5

    Standaard

    Veel dank Classic. machtig !!

  6. #6

    Standaard

    Graag gedaan!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •