Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Telegraaf: He 111 gezocht

  1. #1

    Standaard Telegraaf: He 111 gezocht

    Het schijnt dat gisteren een stukje in de telegraaf gestaan heeft dat iets/iemand op zoek is naar een He 111 voor een museum/tentoonstelling. Heeft iemand dat toevallig gelezen? Het zou op T11 gestaan hebben. Kan iemand me de inhoud vertellen?

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #2

    Standaard

    het was een beetje vaag bericht dat de gemeente Rotterdam verschillende musea in Duitsland heeft benaderd om een heinkel he111 te lenen voor een tentoonstelling . Ter gelegenheid waarvan stond er niet bij . Misschien voor mei 2015 ????

  3. #3
    Geregistreerd
    15 maart 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Heeft iemand dat toevallig gelezen? Het zou op T11 gestaan hebben. Kan iemand me de inhoud vertellen?

    Groet,

    Mathieu.

    Hierbij het artikel

    Gezocht: Duitse Bommenwerper


    door Claudie Bolster

    Museum Rotterdam zoekt een Heinkel bommenwerper, het vliegtuig dat op 14 mei 1940 het hart van de Maasstad compleet verwoestte. De Duitse Heinkel moet in 2015 de blikvanger worden van een internationale tentoonstelling over Rotterdam in de Tweede wereldoorlog. Het is alleen niet eenvoudig om z'n kist in bruikleen te krijgen. Daarom doet het museum nu al verwoede pogingen. Hoofd collecties Paul van de Laar hoopt dat bijvoorbeeld het Luftwaffenmuseum in Berlijn de machine heeft staan.
    Een replica (op ware grootte) is eventueel ook goed. Al vaker belichtte het museum dit thema. Maar deze keer, 75 jaar na dato, wil het extra groot uitpakken. Er komen onder meer een boek, conferentie en documentaire. Museum Rotterdam roept de hulp in van Duitse musea, omdat zij nieuwe bronnen en andere aspecten aan bod willen laten komen. Op welke locatie de tentoonstelling in 2015 zal worden gehouden is nog niet bekend. Het Schielandshuis is onlangs gesloten Het museum hoopt een jaar later te heropenen in het Forum Rotterdam (de 'kaas van Koolhaas').

    vriendelijke groet

    Peter

  4. #4

    Standaard

    Hoi Peter,

    Dank je voor het plaatsen van de tekst. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #5
    Geregistreerd
    30 januari 2010
    Locatie
    Zutphen
    Berichten
    76

    Standaard

    Ben ook wel benieuwd welke Heinkel He 111/Casa 1.111 het wordt! Ik weet dat er in het Duitse Flugausstellung Hermeskeil er een staat! Alleen weet ik niet als dit een originele Heinkel of een Casa is?

  6. #6

    Standaard

    Hoi Frederik,

    Volgens deze site: Preserved Axis Aircraft gaat het om een CASA.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frederik Bekijk bericht
    Ben ook wel benieuwd welke Heinkel He 111/Casa 1.111 het wordt! Ik weet dat er in het Duitse Flugausstellung Hermeskeil er een staat! Alleen weet ik niet als dit een originele Heinkel of een Casa is?
    dat is een casa weet ik toevalig

    Rene
    Laatst gewijzigd door monty; 12 januari 2013 om 11:42

  8. #8
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frederik Bekijk bericht
    Ben ook wel benieuwd welke Heinkel He 111/Casa 1.111 het wordt! Ik weet dat er in het Duitse Flugausstellung Hermeskeil er een staat! Alleen weet ik niet als dit een originele Heinkel of een Casa is?
    Volgens internet een Spaans gebouwd exemplaar:

    Spanish built version of the Heinkel He.111 (c/n 145).
    Previously BR21-14 with the Spanish AF.

  9. #9
    Geregistreerd
    30 januari 2010
    Locatie
    Zutphen
    Berichten
    76

    Standaard

    Bedankt voor deze informatie! Nu weer richten op het orspronkelijke bericht!

    Ben wel benieuwd welke toestel het nu wordt!

  10. #10

    Standaard

    Zal mij benieuwen, waarschijnlik denken ze weer voor weinig op de eerste rij te kunnen zitten. M.a.w. het budget zal waarschijnlijk niet toereikend zijn. Laten we hopen dat de toekomst anders uitwijst, een He 111 in Nederland zou een mooie aanvulling zijn op al dat ander moois wat we al hebben.

    Chris

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •