Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: DC-8 errug laag... video "The Human Fly"

  1. #1

    Sick DC-8 errug laag... video "The Human Fly"

    http://www.youtube.com/watch?v=DJDap_1pRPg
    is een korte weergave,
    en op
    http://www.youtube.com/watch?v=nlTsUQRjWNw
    is de hele reportage.
    Vanaf 09.38 start het vliegen met de DC-8, na 19.38 staat de "Diesel Eight" weer aan de grond...
    Er zitten HELE lage passages bij...

    Meer over deze gebeurtenis?
    The Story of Rick Rojatt - The Human Fly

    Vintage Air: The Human Fly

    Airport Journals
    Laatst gewijzigd door stratofreighter; 13 januari 2013 om 08:16
    Fokker maandelijkse updates in 2024: klik op Fokkernews

  2. #2
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Dank je wel stratofreighter.

    Super Hero?? Amerika, het land van onbegrensde onzin.

    Ruud.

  3. #3

    Standaard

    HaHa, inderdaad wat een "show". En ze vinden dat daar echt prachtig.

    Chris

  4. #4

    Standaard DC-8 errug laag... video "The Human Fly"

    Ik heb geen twijfels over de geestelijke gesteldheid van deze 'FLY'.
    Hij is ronduit gek.

    Ik twijfel wél aan die van de leden van de cockpitbemanning.
    Deze lieden kun je namelijk tegen komen als je braaf van A naar B vliegt boven de States.
    En dan moet je er dus wel een mening over hebben..., uit eigen belang en dat van je passagiers!

    Los daarvan is er altijd die opklopperij door de media; het altijd overdrijven van iets dat op zich zelf al absurd is.
    Blijk van verlies aan normbesef.
    Alhoewel, hoe kun je iets verliezen wat je al nooit bezat?

    Ik doel hier op de 300 miles per hour, die hier voortdurend als target wordt genoemd in het filmpje.
    En jawel hoor! Het wordt gelukkig bereikt!

    Maar nee hoor, dat wordt het níet, en is ook nooit de bedoeling geweest.

    Tijdens alle lage passes is duidelijk te zien dat de DC8 altijd de landingflaps voor een deel uit heeft.
    Ik schat de stand op 'Flaps Twenty'.

    Bij iedere flap stand hoort een maximum snelheid om te voorkomen dat er onderdelen af gaan waaien.
    Dat zijn de 'Plackard Speeds'.
    Gelden ook voor landing gear, (intrekbare) landing lights, en de beweegbare fuel dump drain.
    Speeds zijn Vm tot 15000 ft, daar boven wordt gewerkt met Mm, omdat het Machgetal invloed krijgt op rare uitsteeksels.

    Ik heb twee pagina's uit een pamflet samen gevouwen om de getallen van de DC8-54/5 onder elkaar te krijgen.
    Door het vouwen kunt u zien dat het opeenvolgende pagina's zijn; er is niet gerommeld.

    De maximum snelheid met de Flaps tussen 16 en 25 graden, 'onze' beoogde stand, is 210 kt.
    V FE (Flaps Down 16 to 25°) 210K. zie pijl.

    Men zal net ónder de 210 kt zijn langs gevlogen, stel 208 kt.

    Maar dan: 208 knopen is geen 300, maar 239 MPH---zeg dat dan gewoon!

    Het is hard genoeg, 385 Km/u, sneller dan de Breitling-dames, zeker.

    Maar de lafaard draagt wel een gezichtsmasker om z'n wangetjes bijeen te houden...

    Nee, ik heb het er niet zo op, maar dat vermoedde u al.

    Tracker.


  5. #5

    Standaard

    Gevist van reeds eerder genoemde link
    Airport Journals :

    "We made a mount for him," said Lacy. "He couldn't have gotten off if he wanted to.
    He always told people he was up there at 300 mph, but we never flew that fast.
    The fastest I ever flew him was 220 knots, once, just for a short burst. Most of the time, we were flying at 175 knots."
    Fokker maandelijkse updates in 2024: klik op Fokkernews

  6. #6

    Standaard

    Dank je Strato,
    Heb ik niet voor niets de zondagmiddag DC8-googlend doorgebracht!

    Tracker

  7. #7

    Standaard

    Ah, Clay Lacy.... Die had ook al eens aan de California 1000 Mile Air Race bij Mojave meegedaan op 15 November 1970 , maar dan wél met een met een DC-7B (N759Z) die hij Super Snoopy had genoemd. Hij werd zesde van de 16 kisten die finishten:
    http://www.youtube.com/watch?v=Z0xSA7x3xn8

    In 1971 later probeerde hij dat nog eens met zijn DC-7 bij de California 1000 Mile Air Race, vanaf Brown Field bij San Diego. Zijn co-piloot van een jaar eerder, Allen Paulson, had een Super Constellation (N9723C, die Red Baron was gedoopt) ingeschreven om elkaar wat competitie te geven. Beide kisten kwalificeerden zich voor de wedstrijd, maar de andere vliegers, in van die kleine kistjes als Mustangs, Bearcats, Tigercats, Corsairs enzo, die maakten bezwaar omdat ze de turbulentie van die twee grote jongens te gevaarlijk vonden. En ze kregen gelijk, dus de Constellation en de DC-7 bleven aan de grond.

    Niettemin zou die wedstrijd een geheel nieuwe betekenis hebben gegeven aan Snoopy versus the Red Baron. Denk ik .
    http://www.youtube.com/watch?v=ctMDbCM5nZA

    Tillerman.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •