Pagina 2 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 35

Discussie: Noren in Lelystad/Soesterberg

  1. #11
    Topgun1984 Guest

    Standaard

    Misschien onderdelen voor de F-104, die ze op Bodo vliegwaardig hebben?

    Just a thought

  2. #12
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Hoezo we hebben containers vol duitse vliegtuigen

  3. #13

    Standaard

    Op het gebied van Revel,Monogram,Tamiya etc heb je indd zo een container vol

  4. #14
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Locatie
    Noorwegen
    Berichten
    250

    Standaard

    Bedankt voor de reacties:

    Topgun1984: Nee, dat denk ik niet. Want de persoon die daar was heet Juul Furulund en heeft niets met project in Bodö te maken., Hij "werkt" voor de Kjeller Luchtvaarthistorische Vereniging op de luchthaven Kjeller. Heeft NEderland misschien een Tiger Moth over? Dat is o.a. zijn specialiteit.


    j.weel: Overal in Noorwegen liggen wrakken van Duitse toestellen. Enkele zelfs nog in redelijk goede staat. In de buurt van Narvik zijn in 1940 twaalf Junkers Ju 52/3m compleet door het ijs gezakt. Een aantal is er uit gehaald en worden gerestaureerd. In Bodø staat er een, op Gardermoen staat er een, een aantal is naar het buitenland enz. Verder hebben we de Duitsers samen met de Noren een Focke-Wulf Fw 200 Condor bij Trondheim opgevist en deze wordt in Hamburg/Berlijn gerestaureerd. De cockpit hebben ze uit een Condor, die in Voss ligt, gehaald.

    We weten dat er in Trondheim nog een Deutsche Lufthansa Junkers Ju 52/3m ligt, die de route Trondheim - Bodø - Harstad - Tromsø in 1940-43 vloog en bij de landing op het water gezonken is. Zonder noemenswaardige schade!

    Verder is er een Heinkel He 115 compleet (!) gevonden. E ontbrak alleen een motor. En ga zo maar door. Er zijn al He111, Me 109, Fw 190 gevonden en gerestaureerd. Dus als je iets zoekt...

    Dennis: Inderdaad - de plaag van iedere modelbouwer! Een vriend van mij heeft ruikm 2000 modellen in de kast, waarvan vele dubbele. Rare "ziekte" is dat...
    In de bijlage een Fw 190, die ze net vorige week in het museum in Bodö hebben gezet.

    Groetjes
    Rob

  5. #15
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Rob Mulder.

    Zou je nog wat duits materiaal dat in Noorwegen in musea aanwezig is willen plaatsen? Deze 190 opname laat maar weer zien wat men vermag met de wrakken die men heeft opgevist of van de berghelling gehaald.
    Mooie, scherpe opname trouwens.

    Ruud.

  6. #16
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Locatie
    Noorwegen
    Berichten
    250

    Standaard

    Beste Ruud,

    Zo, nu ben ik in Bodø geweest. Daar hebben we een rondleiding in de werkplaats van het museum gehad en daar werd op dat moment een Ju 88 en een Me 109G gerestaureerd. Ik heb een aantal foto's gemaakt. Maar helaas heb ik een crash op mijn computer gehad en zit te wachten op de nieuwe PC. Als ik die heb opgezet zal ik de foto's verkleinen en publiceren. Ik vraag daarom om nog wat geduld.

    Med vennlig hilsen
    Rob Mulder

  7. #17

    Standaard

    Hoi Rob,

    Ben benieuwd! Heb je toevallig nog iets gezien van de Blackburn Skua welke uit het Trondheimfjord opgehaald is? In de jaren 90 woonde ik in Agdenes en reed geregeld langs de plaats waar de bemanning aan land gekomen zijn en nog gesproken met verschillende ooggetuigen. Spannende verhalen!

    Hilsen,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  8. #18
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Locatie
    Noorwegen
    Berichten
    250

    Standaard

    ja ik heb een foto van een aantal onderdelen van een Skua, die in Bodø lagen. In maart volgt er overigens een duik naar een vliegtuig in de Trondheim Fjord. Daar ligt of een Skua of de cockpit van een Focke Wulf Condor. Er is inmiddels ook een Junkers Ju 52/3m-See gevonden. Dit is waarschijnlijk de ex-DLH machine die daar in 1943 zonk.

    Ik houd jullie opgedateerd.

    Hilsen
    Rob

  9. #19
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Locatie
    Noorwegen
    Berichten
    250

    Standaard

    Beste vrienden,

    Ik ben jullie niet vergeten, maar mijn PC is kapot en ik ben bezig een nieuwe te installeren. Voor wie een ju 52/3m wil hebben: Hier is een foto van een van de Junkers Ju 52/3ms die nog steeds in het Hartvikvannet-meer ligt.
    Er gingen er een aantal door het ijs en de meeste zijn na de oorlog geborgen.
    Maar er ligt er nog één direct onder het ijs. Gave foto!

    Groetjes
    Rob

  10. #20
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Er wordt hier gemompeld dat het zou gaan om onderdelen voor schietstoelen voor de 104. (onbevestigde bron!)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •