Pagina 3 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 35

Discussie: Noren in Lelystad/Soesterberg

  1. #21
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Locatie
    Noorwegen
    Berichten
    250

    Standaard

    g-1reaper: Dat zou heel goed kunnen. In Bodø wordt namelijk een Starfighter (LN-STF) gerestaureerd en die moet dit jaar gaan vliegen. Tijdens een congres begin februari werden we hierover geïnformeerd. Ze hadden inderdaad nog problemen met de schietstoelen. Zo mogen namelijk niet vliegen als die niet in orde zijn. Ik weet dat ze op dit moment Italiaanse schietstoelen hebben, omdat de Amerikaanse niet meer te krijgen zijn. Hier is een link naar het project: Friends of the Starfighter

    Hartelijke dank voor de informatie.

    Groetjes
    Rob
    Laatst gewijzigd door Rob Mulder; 22 februari 2013 om 12:35

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Mulder Bekijk bericht
    g-1reaper: Dat zou heel goed kunnen. In Bodø wordt namelijk een Starfighter (LN-STF) gerestaureerd en die moet dit jaar vliegen. Tijdens een congres begin februari werden we hierover geïnformeerd. Ze hadden inderdaad nog problemen met de schietstoelen. Zo mogen namelijk niet vliegen als die niet in orde zijn. Ik weet dat ze op dit moment Italiaanse schietstoelen hebben, omdat de Amerikaanse niet eer te krijgen zijn. Hier is een link naar het project: Friends of the Starfighter

    Hartelijke dank voor de informatie.

    Groetjes
    Rob
    Enorm gaaf project zeg

  3. #23
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Werd er wellicht medewerking verleend omdat hij 14/15 juni moet gaan vliegen op Volkel?
    Groeten,
    Edwin

  4. #24
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Locatie
    Noorwegen
    Berichten
    250

    Standaard

    Edwin,

    Ik ben bang dat dat te ver vliegen is... :-) Hij moet rustig opbouwen.

    Groetjes
    Rob

  5. #25
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Heeft Noorwegen een connectie met Cierva autogiro's? Ik hoorde gisteren namelijk dat de autogiro "PH-HHH" van het Aviodrome recent verkocht is. (wat ik persoonlijk erg jammer vind, ik vind het een geinig ding!)
    Groet,
    Edwin

  6. #26
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Locatie
    Noorwegen
    Berichten
    250

    Standaard

    Ja, die is ex-Noors: Cierva C 30A, LN-BAD van "Tiedemanns Tobaksfabrik"

  7. #27
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    dan wouden ze die dus graag terug

  8. #28
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Locatie
    Noorwegen
    Berichten
    250

    Standaard

    Ik weet dus niet of de Noren hem hebben gekocht. In het algemeen hebben de musea hier niet zo veel geld. Ik neem aan dat het binnenkort bekend wordt gemaakt.

  9. #29
    Topgun1984 Guest

    Standaard

    @ Rob Mulder.


    Had ik dus toch gelijk (zie pag 2 van deze thread eerste post). En hoezo zou dit TE ver vliegen zijn. De toekomstige piloot van deze kist is dezelfde piloot als die van de Viggen bij de SHF (Scandinavian historic flight) als ik me niet vergis is deze kist ook al redelijk snel ( in z'n eerste jaar) naar Jersey en Sanicole gevlogen.

    Cheers

    TG1984

  10. #30
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Locatie
    Noorwegen
    Berichten
    250

    Standaard

    Ja, maar ik denk niet dat de Noren na zoveel jaar aan het toestel te hebben gewerkt het gelijk het eerste jaar naar het buitenland gaat. Er is heel veel geld en manuren in gestoken. De vlieger van de Starfighter wordt waarschijnlijk (90% zeker) die in 2012 het hele jaar deze F 16 vloog:Eskil Amdal.http://www.facebook.com/#!/groups/333023310126955/

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •