Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Douglas DC-10-30 KLM 1973

  1. #1

    Standaard Douglas DC-10-30 KLM 1973

    Als ik het goed heb is in 1973 een KLM DC10-30 gebruikt voor een persvlucht met zo'n 160 pers-mensen. Is het mogelijk dat iemand of het forum weet welke machine hiervoor gebruikt is, waar de vlucht heen en weer naartoe ging en of hier mogelijk iets over in de bladen heeft gestaan. Ik heb zelf geen beschikking over bijvoorbeeld AVIA enzo, dus vandaar mijn vraag aan een breed publiek.

  2. #2

    Standaard

    De datum van de vlucht is 6 maart 1973 met de PH-DTB, Amsterdam-Nice v.v.

    Uit De Telegraaf van 7 maart 1973:
    Met DC-10 naar Nice.
    De KLM heeft gisteren haar nieuwe DC-10 geïntroduceerd met een speciale vlucht naar Nice. Aan boord van de driemotorige luchtbus bevonden zich gasten uit het politieke en bestuurlijke leven en de KLM had ook heel wijselijk wat links georiënteerde kamerleden en burgemeesters van plaatsen, die veel geluidshinder ondervinden, meegenomen op het uitstapje. De burgemeester van Amstelveen jhr. drs. P. A. C. Beelaerts van Blokland zat ln de gerieflijke stoel van KLM's nieuwe aanwinst, evenals zijn collega van Haarlemmerliede, T. J. A, IJsselmniden, en de burgemeester van Aalsmeer, L. Brouwer.
    De nieuwe DC-10 heeft nogal stille motoren, maar met een goed glas in de hand op grote hoogte, hoor je er natuurlijk helemaal niets van. Er komen dit jaar zes DC-10's in gebruik bij onze nationale luchtvaartmaatschappij.

  3. #3

    Standaard

    Classic, prachtige informatie. dat is wat ik zoek.. helemaal top. dank je wel. later is er geloof ik ook nog zo'n persvlucht met de eerste KLM jumbo geweest toch ?

  4. #4

    Standaard

    Het zoeken duurde even, maar hier de Pers-vlucht van de Boeing 747 PH-BUA op zaterdag 27 februari 1971, Amsterdam-Rome v.v.

    Artikel een uit De Tijd van maandag 1 maart 1971.
    Artikel twee uit Het Vrije Volk van dinsdag 2 maart 1971.
    Artikel drie uit Cockpit van april 1971.

  5. #5

    Standaard

    Classic, nogmaals mijn petje af voor datgene wat je boven water kan toveren. Ik als Hooftman biograaf had die cockpit wel , maar kon hem met geen mogelijkheid vinden. dus ik ben heel erg blij met de prima informatie die ik heb gezien nu. erg gaaf, en nogmaals ik dank je daarvoor. grt Andre

  6. #6

    Standaard

    Graag gedaan.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •