Pagina 3 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 37

Discussie: 1/48 db8a-3n

  1. #21
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Leuk idee, die half ingetrokken wielen!

    Maar... wat zijn die dingen die uit de vleugels steken? Doet een beetje afbreuk aan het geheel, om eerlijk te zijn!
    Groeten,
    Edwin

  2. #22
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    was om te proberen die zijn er al weer af

  3. #23
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bazzmann Bekijk bericht
    Ik heb de schema van Geromy gebruikt die in de doos zat. Dus de 389 is niet uit de lucht geschoten
    Ik zei ook niet dat hij is neergeschoten, hij maakte een landing op Ockenburg voor herbevoorrading maar dat gebeurde niet want het vleigtuig werd net als de 391 in brandgeschoten. dat geromy deze heeft gekzoen is juist omdat hier het exacte patroon niet van te vinden is, is dus lekekr makkelijk te maken als schema, je kan het ongeveer doen i.p.v. ieder hobbeltje te registreren wat je zou moeten doen bij bijvoorbeeld de 390 omdat daar wel veel foto's van zijn. tenzij geromy foto's heeft die mij onbekend zijn natuurlijk, persoonlijk zou ik de 381 kiezen om het schema op te baseren, daar zijn heel veel foto's van en nog rondom genomen ook zodat je het schema exact kan na schilderen.

  4. #24
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard 1/48 db8a/3n

    Heb het gewoon van de Geromy schema gehaald.

  5. #25
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    hey Henry,
    ik zie het al, ze hebben gestandariseerde patronen gebruikt. het klopt wel ongeveer maar als je het gaat vergelijken met de echte vliegtuigen zal je toch verschillen gaan zien in de vorm van het patroon.

  6. #26
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard 1/48 db8a/3n

    Hoi Sander, das dan jammer ik vind het prima zo. Nu moet ik nog dun visdraad ophalen voor de antenne draden en een draaiende propellor maken. En nog een standaardje zodat het lijkt dat het toestel van de grond komt. Heeft iemand hier nog ideeen over? Ik wilde later nog een DB er achter zetten maar nu blijkt dat de 389 geen gevecht is aangegaan dus zal het bij deze ene blijven.

  7. #27
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    Hey Henry,
    die andere DB kan er wel achter aan, de 389 heeft namelijk wel gevlogen (steeg op vanaf ypenburg, munitie ergens op leeg geschoten of geen munitie gehad (weet even niet precies wat) geland op ockenburg en daar niet meer opgestegen ivm aanval van duitsers o pde vliegtuigen. je zou de db kunnen ophangen aan wat nylon draad, of zoiets: Assortment of Small Aircraft Display Stands (AF1008) Model Kit and Accessories by Airfix maar dan zelf maken, want deze zijn voor 1:72 vliegtuigen.
    Gr,
    Sander

  8. #28
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard 1/48 db8a/3n

    Sander, ik heb al een idee hoe ik de stander ga maken. Die komt op een grasveldje A4 formaat.

  9. #29
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard 1/48 db8a/3n

    Update, de propellor is tijdelijk. Deze draaiende props zijn kant en klaar verkrijgbaar en zijn besteld.

  10. #30
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Het is weer een prachtig model geworden , Bazzmann

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •