Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24

Discussie: Propeller van Fokker S4

  1. #1
    Geregistreerd
    28 januari 2013
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    8

    Question Propeller van Fokker S4

    Hallo,
    Ik denk dat ik in het bezit ben van een originele houten propellor van een Fokker S4. In het boek van Thijs Postma 'Vermetele Vliegende Hollanders' zie je op pagina 35 de betreffende propellor. Heeft iemand een suggestie wie of welke organisatie hierin geïnteresseerd zou zijn. Hij staat nu met onderstaande link op Marktplaats maar dat lijkt me eigenlijk geen goed platform hiervoor. Bestaat er misschien een veiling voor historische luchtvaart onderdelen? Salut, Wim van de Kamp

    Marktplaats.nl - Houten propellor van Fokker S4 uit +/- 1928 - Curiosa en Brocante

  2. #2
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Als ik de prijs zie dan wordt dat nog moeilijk om te verkopen.

  3. #3
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Wat is dat voor kleur, oranje of zwart. Ik heb hier het monteursboekje voor me, en zit te kijken naar de combi rood/zwart en oranje/zwart.

    Dat zou duiden op C.V K.II of C.X K.V, maar de propeller lijkt mij daar toch echt te kort voor...

  4. #4
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Als ik het model zie is het vrij zeker van een S.IV

  5. #5
    Geregistreerd
    28 januari 2013
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    8

    Standaard Prop Fokker S4

    De kleur is het oudere (donkerder) rood, wit en blauw. De prop is 244 cm lang. Foto's zijn te zien via de link naar marktplaats.

  6. #6
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Mooie prop! Alleen voor dat geld bestel ik een nieuwe!

  7. #7
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wimvandekamp Bekijk bericht
    De kleur is het oudere (donkerder) rood, wit en blauw. De prop is 244 cm lang. Foto's zijn te zien via de link naar marktplaats.
    Sorry,
    Ik was niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde de plaat op de naaf - voor de helft zwart, voor de helft rood of oranje. Wat voor kleur is dat precies.

  8. #8
    Geregistreerd
    28 januari 2013
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    8

    Standaard

    G-1reaper,
    De plaat is (was) origineel geheel zwart. De 2e helft is, lang geleden (oud) donkerrood gemarkeerd. De reden is mij niet duidelijk, heeft iemand een idee?

  9. #9

    Standaard

    Is het Aviodrome niet bezig met de restauratie van een S.IV? Laatste keer dat ik op bezoek was, stond het toestel op de plek waar vroeger de BAT Bantam FK.23 stond. Zover ik heb begrepen, wenst men de S.IV te laten vliegen. Is de propellor iets voor de Aviodrome misschien?

    @wimvandekamp, is er geen mogelijk om de propellor te doneren? Misschien kun je dan hetzelfde bedrag als donatie opvoeren bij de belastingdienst?

  10. #10
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wimvandekamp Bekijk bericht
    G-1reaper,
    De plaat is (was) origineel geheel zwart. De 2e helft is, lang geleden (oud) donkerrood gemarkeerd. De reden is mij niet duidelijk, heeft iemand een idee?
    De LVA hanteerde een systeem waarbij met verschillende kleuren was aangegeven welke propeller voor welk type vliegtuig bedoeld was. Zwart/rood was een propeller voor Fokker C.X. Geheel zwart: Fokker C.V K.XI Oranje Zwart: C.V K.IIb.

    De S.IV had een geheel lichtblauwe naaf.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •