Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2 3 4 5 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 43

Discussie: Fokker G-1, #2

  1. #31
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik was vandaag ziek thuis, en tja, wat doe je dan? Inderdaad, wat lezen in de boeken die je nog hebt liggen. Hoe meer ik in het boek lees, hoe meer ik er van geniet. Dan kijk je makkelijk door de genoemde dingetjes heen!

  2. #32
    Geregistreerd
    28 juli 2008
    Locatie
    Numansdorp
    Berichten
    174

    Standaard

    Voor demensen die afgelopen vrijdag naar de presentatie zijn geweest hier de site van een van de fotograven.

    Fokker G1, Foto's van de boekpresentatie van het boek over het vliegtuig Fokker G 1 - Bekijk en bestel foto's gemaakt door dickdevries - OYPO

  3. #33

    Standaard

    Ik heb het boek gisteren gekocht en ben zeer onder de indruk (was ik al na deel 1). Ik schrijf geen boeken of geef ze uit dus kan niet oordelen over de uitvoering van het boek, en om eerlijk te zijn interesseert dat me geen moer. Het gaat mij om de inhoud en ik ben daar zeer enthousiast over. Prachtige tekeningen en foto's. Verhaal is goed leesbaar ondanks de grote hoeveelheid informatie. Leuk ook te zien dat foto's van Jeroen Peters (zijn opa Theo de Koning) een mooie plek hebben gevonden daar waar ze horen. In een nieuw standaardwerk over de G1.
    Goed gedaan jongens.

    Achterin staat dat ze nu tijd gaan besteden aan een luchtwaardige G1, gaat dat deze eeuw nog gebeuren? Begin eerst met een statische en gebruik de opgedane ervaringen voor een tweede. Kan die eerste in een museum.
    Tipje
    Cees

  4. #34
    Geregistreerd
    11 maart 2013
    Locatie
    Ceauce Normandie Frankrijk
    Berichten
    17

    Standaard

    Ook ik had mijn uitnodiging voor vorige week vrijdag. Ik had samen met Willem Vredeling en Karel gewerkt met de vertaling van de fotos van Nederlands naar "Aviation English" zoals Willem altijd zei. Helaas was het weer zo slecht in Frankrijk dat ik kon niet komen. Wegen van Lille en door de Ardennen waren allemaal versperd. Ik woon momenteel in Bourgondie, net ten zuiden van Dijon. Mijn boek is in the post, zoals Willem me vertelde. Nu beginnen we samen aan zijn boek voor de Fokker T8W. Ik was pissed off dat ik de launch gemist heb want we hadden allemaal hard gewerkt, maar ik was blij dat het goed gegaan is.
    Ik heb alleen een copy van het boek in PDF, niet hetzelfde als een harde copy. Dus ik moet geduldig zijn.

  5. #35

    Standaard

    Was van plan te komen, maar werd helaas ziek. Blij dat het goed ging, jammer dat ik er niet bij was. Ik bestel mijn boek bij Silvester

  6. #36
    Geregistreerd
    11 maart 2013
    Locatie
    Ceauce Normandie Frankrijk
    Berichten
    17

    Standaard

    Hey Ruudvanom, I only translated Dutch to Aviation English for the pictures in Part 2. I had nothing to do with the final print in part 2 only as the translations in Pt 1 were crap. Ik weet dat een perfecte manier om woorden en beschrijvingen van fotos te vertalen niet bestaan maar ik heb geprobeerd het te vertalen zodat een Engelsman of Amerikaan een beetje beter begrijp wat er op de foto staat. Uiteindelijk was de eindredactie met de drukker.
    Laatst gewijzigd door Reinboomsma (R.I.P.); 21 maart 2013 om 22:56 Reden: Grotere uitleg

  7. #37

    Standaard

    Hoi,

    Vandaag het boek ontvangen en ik sluit mij aan bij de vele andere dat het een mooi boek geworden is waarvoor alle lof voor de betrokkene! Ruud van Ommeren merkte terecht op dat de vormgever hier en daar een steekje had laten vallen bij teksten bij de foto's, maar zijn er ook mensen iets op gevallen is over de inhoudelijke kant van het boek? Ik zag in de snelheid 2 dingentjes die mij opvielen. Op blz 111 staat een mooie luchtfoto met het bijschrift dat de gebouwen op het vliegveld in brand stonden. Op het moment heb ik een collega die erg thuis is in de 2 wereld oorlog en die zei dat de rook door de Duisters in aangelegd met rookpotten. Dit zou te zien zijn aan het feit dat alle rook wit lijkt te zijn en niet zwart zoals gebruikelijk bij branden. Het 2e wat me opviel is dat geschreven wordt dat de 309 gevlogen werd door de Lt. vl. Kuipers, volgens sommige andere mensen/bronnen zou dat ook de 319 geweest kunnen zijn. Ik zal niet met stelligheid beweren dat het de 319 maar toch heb ik nog steeds het idee dat de 319 gevlogen heeft op 10 mei. Iemand een mening over de 309/319?

    Groet,

    Mathieu.

    PS: ook erg interessant dat de gebruikte panservoertuigen aan bod komen! Ben meteen gaan zoeken en kwam dit tegen: http://www.milweb.net/webverts/49853/
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 23 maart 2013 om 22:06
    Als het regent in mei is april voorbij.

  8. #38
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Stichting Fokker G-1 zal haar nieuwste boek meenemen naar de luchtvaartbeurs van Rotterdam airport a.s. zaterdag. Wellicht een mooi moment om een gesigneerd exemplaar te bemachtigen!

  9. #39
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Potverdulme, ik heb hem al binnen!!!!
    Moet ik ze (deel een en twee) maar meenemen.
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  10. #40
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Hoi,

    Vandaag het boek ontvangen en ik sluit mij aan bij de vele andere dat het een mooi boek geworden is waarvoor alle lof voor de betrokkene! Ruud van Ommeren merkte terecht op dat de vormgever hier en daar een steekje had laten vallen bij teksten bij de foto's, maar zijn er ook mensen iets op gevallen is over de inhoudelijke kant van het boek? Ik zag in de snelheid 2 dingentjes die mij opvielen. Op blz 111 staat een mooie luchtfoto met het bijschrift dat de gebouwen op het vliegveld in brand stonden. Op het moment heb ik een collega die erg thuis is in de 2 wereld oorlog en die zei dat de rook door de Duisters in aangelegd met rookpotten. Dit zou te zien zijn aan het feit dat alle rook wit lijkt te zijn en niet zwart zoals gebruikelijk bij branden. Het 2e wat me opviel is dat geschreven wordt dat de 309 gevlogen werd door de Lt. vl. Kuipers, volgens sommige andere mensen/bronnen zou dat ook de 319 geweest kunnen zijn. Ik zal niet met stelligheid beweren dat het de 319 maar toch heb ik nog steeds het idee dat de 319 gevlogen heeft op 10 mei. Iemand een mening over de 309/319?

    Groet,

    Mathieu.
    Volgens Molenaar heeft de "319" op 10 mei gevlogen vanaf Waalhaven.
    Vertrek 4.00 uur en niet teruggekeerd.
    Vlieger was sergeant-majoor-vlieger J.J. Buwalda.
    Schoot twee Duitse toestellen neer, maar moest daarna zelf noodlanden bij Zevenbergen,waarbij de G-1 ernstig werd beschadigd.
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 26 juni 2017 om 20:52

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •