Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: Me-109 variant

  1. #11
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.328

    Standaard

    Dezelfde kist maar nu van de andere zijde dan de eerste foto. Deze foto is in mijn bezit.

    Nog steeds is mij niet bekend welke versie dit is van de Hispano HA-1109 of HA-1112 en voor welke gelegenheid deze werd voorzien van het Richthofen-Geschwader (JG-2) embleem. Dicht bij komt de versie "Hispano Aviación HA-1112 K. 1. L Tripala" maar die heeft toch een kleine afwijking op de motorkap.
    Voor de film "Battle of Britain" lijkt deze niet gebruikt omdat ik daar alleen de Merlin-versie zie met de luchtinlaat net achter de propeller.



    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 28 februari 2013 om 10:22 Reden: tekstcorrectie.

  2. #12
    Geregistreerd
    20 november 2011
    Locatie
    Almere-Buiten
    Berichten
    101

    Standaard

    Volgens mij heeft dit toestel ooit in het Luftwaffemuseum in Utersehen gestaan samen met een CASA He 111. De aanpassingen om het op een 'echte' Bf 109 te laten lijken zouden dan wel eens 'kunst' kunnen zijn i.p.v. echt

  3. #13
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.328

    Standaard

    Hallo Nico Braas.

    Dank voor je reactie.
    Luftwaffenmuseum Uetersen is in 1995 verplaatst naar Berlin-Gatow. Daar staat een HA-1109 K-1-L omgebouwd tot Bf 109 G-2 maar die heeft de luchtkoeler meer naar voren dan die op mijn foto, daar begint de koeler pas aan de voorzijde van de vleugel. Er waren in Uetersen wel het soort bosschages die op mijn foto staan. Op een filmpje van 16.08.1992 op YouTube is men in Uetersen bezig met de ombouw van de Hispano en is niet te zien of de koeler naar voren is verplaatst of wat de aanpassingen waren waardoor niet de originele toestand te achterhalen is.

    En zie hem hier maar eens uit te pikken:
    List of surviving Messerschmitt Bf 109s - Wikipedia, the free encyclopedia

    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 28 februari 2013 om 13:12 Reden: tekstcorrectie

  4. #14

    Standaard

    Hallo
    Dit is een 1109K1L maar onder de neus ontbreken 2 koelers.
    Deze zaten links en rechts onder de neus.
    Jjr

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •