Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: NF 5A - Crailo

  1. #1
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard NF 5A - Crailo

    Dit toestel lag enige tijd op het oefenterrein van Crailo tussen Bussum en Hilversum .
    Wie kan er wat meer over vertellen ?

  2. #2
    Geregistreerd
    15 maart 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    99

    Standaard

    Hallo

    Op 4 mei 1990 is de Northrop (Canadair) NF-5A NF-5A K-3044, gecrashed na een birdhit tijdens de doorstart op Vlb. Eindhoven. De vlieger was licht gewond na een “bail-out”op lage hoogte.

    Deze NF-5 lag op het terrein van de Kolonel Palmkazerne aan de Amersfoortsestraatweg 85A in Bussum-Crailo (ook bekend als “Legerplaats Crailo”). Hier was het ‘Opleidings- en Trainingscentrum Logistiek’ van de Koninklijke Landmacht gevestigd. Het toestel werd daar gebruikt als oefenobject, specifiek voor NBC trainingen. De kazerne werd begin 2006 gesloten en het OTL is naar Soesterberg verhuist. De kist verhuisde niet mee maar verhuisde naar het naar het brandweer trainingscentrum in Vlissingen. Hier heeft het een aantal jaren gelegen. Sinds enkele jaren ligt het toestel op een dispersal bij de modelbouwclub op Vlb. Gilze-Rijen.

    Het toestel word met regelmaat ingezet bij oefeningen. Ik heb er verschillende foto’s van maar moet deze eerst even zoeken in mijn archief.

    Vriendelijke groet

    Peter


  3. #3
    Geregistreerd
    15 maart 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    99

    Standaard

    Hallo

    Na het doorzoeken van mijn HD al wat foto's gevonden. Nu nog uitzoeken hoe ik deze kan uploaden.
    Blijkt alleen maar via een Url te kunnen.

    Vriendelijke groet

    Peter

  4. #4
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Het was al een poosje geleden dat ik hier had ingelogd, vandaar dat ik nu pas reageer.
    Onderstaande foto werd door mij gemaakt op Gilze-Rijen tijdens de repetitie van de KLu Open Dagen in 2010:

    Laatst gewijzigd door Heron; 6 september 2013 om 16:52

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •