Pagina 2 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 42

Discussie: Te koop op Ebay

  1. #11

    Standaard

    Leuk plaatje, maar niet in Nederland gemaakt. Het vliegtuig doet in eerste instantie denken aan een Russisch gebakje, maar bij nader inzien denk ik dat het gaat om een Belgische Fairey. Wat voor type weet ik niet, maar ik mik op een Fairey Fox. Dat verklaart dan ook het hebben van een Nederlandse helm. Bij mijn weten zijn die dingen niet hergebruikt, tenzij voor persoonlijk gebruik. Tenslotte waren er ook vrij veel Nederlanders die na mei 1945 een Duitse helm als po gebruikte..

  2. #12
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Het lijkt mij geen Fairey Fox, daarvoor is de propellerdop te stomp (maar wie weet bestonden er varianten die ik niet ken). Ook zitten alle uitlaten netjes op een rij, dus ook geen Hispano Suiza motor.

    Er zijn net te weinig details zichtbaar om het met zekerheid te zeggen....
    Laatst gewijzigd door g-1reaper; 28 augustus 2013 om 08:40

  3. #13
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Het lijkt mij geen Fairey Fox, daarvoor is de propellerdop te stomp (maar wie weet bestonden er varianten die ik niet ken). Ook zitten alle uitlaten netjes op een rij, dus ook geen Hispano Suiza motor.

    Er zijn net te weinig details zichtbaar om het met zekerheid te zeggen....
    Ik lees nu dat er ook een serie met Kestrel motoren was, dus dan zou de rij uitlaten weer wel kunnen kloppen...

  4. #14

    Standaard

    De Nederlandse helm werd ook door de Roemenen gebruikt.
    Mij ontbreekt echter de kennis van Roemeense toestellen.

  5. #15
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pleun Bekijk bericht
    De Nederlandse helm werd ook door de Roemenen gebruikt.
    Mij ontbreekt echter de kennis van Roemeense toestellen.
    De Roemenen hadden wel dit type helm maar echter zonder de ovale plaat met leeuw.
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jan wullink Bekijk bericht
    De Roemenen hadden wel dit type helm maar echter zonder de ovale plaat met leeuw.
    Hoi Jan,

    Inderdaad, niet met een leeuw maar wel degelijk een ovale plaat met 2 C's er in. Nadat in 1940 de Koning was afgezet werden de meeste platen verwijderd maar sommige behielden de plaat. Zie afbeelding welke ergens op het internet stond. Overigens zijn de helmen met CC plaat behoorlijk aan de prijs!

    Groet,

    Mathieu.

    Als het regent in mei is april voorbij.

  7. #17
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Dat klopt Matthieu , die helmen werden gewoon door geproduceerd bij Verblifa ( verenigde blikfabrieken ) in krommenie voor het Roemeense leger.
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  8. #18
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard SIII

    Op de foto van de SIII kisten zie je aan de rechterkant ook nog een FK51 en 2 Fokkers S.IX van de MLD met menasco motoren, als je goed kijkt naar de vleugel achter staat er achter nog een derde S.IX.

  9. #19
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Inmiddels staat er op Ebay een foto van een Belgische Fairey Fox, met wel degelijk zo'n stompe spinner!

  10. #20

    Standaard

    Ja, dat klopt. De Belgen hebben een giga variëteit gehad aan Fairey vliegtuigen en ik kan ze eigenlijk niet allemaal uit elkaar houden. Een goede website ter vergelijk is al jaren die van Daniel Brackx, Belgian Wings. Voor de Fox, zie de varianten op de foto's: Fairey Fox O

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •