Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Hulp/advies gezocht.

  1. #1

    Standaard Hulp/advies gezocht.

    Hoi,

    Zoals de meeste hier weten probeer ik de romp van een G.1 na te bouwen. Helaas is het te koud om hout te kunnen lijmen dus gebruik ik de tijd nu met het zoeken naar onderdelen. Soms levert dat succes op maar ook geregeld frustraties! Nu hoop ik dat er hier mensen zijn die mij kunnen helpen of advies kunnen geven. Ik ben op zoek naar schakelaars en zekering houders zoals in de G.1 gebruikt zijn. Nu heb ik wel de type nummers maar geen goede afbeeldingen, hetgeen het zoeken niet makkelijker maakt. Ik ben nu dus op zoek naar catalogussen van de leveranciers. Dit waren 2 bedrijven en beiden uit Frankrijk, Labinal en Ragonot. Helaas is mijn Frans erg beperkt en als ik zoek op de namen krijg ik veel fietsen en vlinders te zien maar niets van wat ik zoek.

    Heeft iemand tips hoe ik zulke catalogussen kan vinden? Het gaat dus om catalogussen uit de jaren 30 uit de vorige eeuw.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #2

    Standaard

    Heb je al een poging ondernomen of Labinal nog een archief heeft?

    Groet,
    Classic

  3. #3

    Standaard Hulp/advies gezocht.

    Labinal was er vroeg bij, 1921, en doet nog steeds mee, vooral in vliegtuigbekabeling.
    Daar horen ook vast nog schakelaars en zekeringen bij.

    Een onderafdeling heet Safran en zit op Blagnac, dicht bij het luchtvaart vuurtje.

    HISTORIQUE
    1921
    - Fondation de la S.A. Labinal.

    1956
    - Mise au point par Labinal du premier générateur à fréquence constante 400 Hz obtenue à partir d'une prise de mouvement sur le moteur.



    Ik zal rondkijken.

    Tracker.

  4. #4

    Standaard

    Hoi,

    @Classic, Ik heb zowel Labinal als Ragonot aangeschreven. Doordat ik geen woord frans ken moest ik in het engels schrijven. Helaas, zoals ik al verwachte, heb ik nooit een reactie ontvangen. Ook heb ik op een 2 tal franse luchtvaart forums vragen gesteld maar ook dat leverde niets op.

    @Tracker,

    Zou mooi zijn als je iets kunt vinden!

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #5

    Standaard

    Al geinformeerd bij het NIMH?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •