Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24

Discussie: Een Fokker C-X voor FS2004.

  1. #11

    Standaard

    Bij elk toestel dat de Fokker fabriek verliet was voorzien van een "Verzend Advies", daarop werd van alles vermeld zo ook de instrumenten met type- en serie nummer. Ik heb ze gezien van de G.1, T.V en D.XXI. In het boekje van Hooftman over de C.X is een gedeelte ervan afgedrukt. Heeft iemand toevallig een complete goed leesbaar verzendadvies van een C.X?
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaasjager Bekijk bericht
    Lekker bezig Cees!
    Wordt leuk Daan. Kan niet tippen aan jouw werk, maar het wordt een leuk kistje om te vliegen. Heb jij ervaring met XML code?

    Ces

  3. #13
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Dat is het belangrijkste toch?

    Ja, met XML kan ik wel uit de voeten. Alleen 2D gauges heb ik nooit gebruikt: altijd 3D wijzers wat een stuk makkelijker was.

  4. #14

    Standaard

    Ja, maar voor de benzinedruk meter heb ik geen 3D wijzer. Heb jij daar een code voor die ik in de modeldef zou kunnen zetten?

    Cees

  5. #15
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ik zal dadelijk thuis eens kijken.

  6. #16
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Cees,

    Dit is de code die ik gebruik voor de benzinedrukmeter van de D.21.

    Code:
    <Animation name="FuelP_NegrettiZambraA44" guid="2550F927-8C25-4337-BA0E-CD01C709D054" type="Sim" typeParam="AutoPlay" length="40" typeParam2="FuelP_NegrettiZambraA44" />
    
    <PartInfo> <Name>FuelP_NegrettiZambraA44</Name>
     <AnimLength>40</AnimLength>
     <Animation>
        <Parameter>
          <Code>
            (A:GENERAL ENG FUEL PRESSURE:1,KgFSqCm) 100 * 
          </Code>
        </Parameter>
      </Animation>
    </PartInfo>
    De meter wijst aan in kg/cm2 en kennelijk was die eenheid ook beschikbaar in FSX. Hij gaat van 0 tot 0.4 kg/cm2 en ik heb de animatie 40 frames gegeven.
    Dus wanneer (A:GENERAL ENG FUEL PRESSURE:1,KgFSqCm) de waarde 0.2 heeft, wordt dit vermenigvuldigd met 100 en komen we op 20 uit.
    FSX zoekt vervolgens in het model frame 20 van deze animatie op, wat op je model+texture de juiste aanwijzing moet geven.

    Daan

  7. #17

    Standaard

    Super Daan! Bedankt! Ik ga het morgen meteen proberen!

    Cees

  8. #18

    Standaard

    Daan, ik heb vijf animatieframes gebruikt: 0, 10, 20, 30 en 40, corresponderend met 0, 0.1, 0.2, 0.3 en 0.4. Ik dacht dat het zo simpel was, maar ik kwam bedrogen uit. De animatie werkt, maar niet zoals het hoort. Na de start gaat de meter meteen omhoog en blijft daar ook bij stationair draaien. Bij jou zakt de meter dan naar ongeveer 0.2. Het moet blijkbaar anders?

    Cees

  9. #19
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Dat heeft denk ik meer te maken met hoe de eigenschappen van de motor zijn geconfigureerd in de .cfg en .air bestanden. Daarin wordt bepaald hoe hoog de benzinedruk kan worden.

    Soms is het handig om de waarde die je wilt gaan animeren, op een 2D gauge te projecteren. Dan zie je wat-ie doet.

  10. #20

    Standaard

    ik ga maar eens in de config spitten. Je moet ergens beginnen! maar ik ben blij met de gauge! Nou nog de benzine gauge. Ik heb een mooie Le Nivex, maar die is te ouderwets. Jammer!

    Cees

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •