Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22

Discussie: Vliegveld Soesterberg verwoest

  1. #1

    Standaard Vliegveld Soesterberg verwoest

    Wat door de Duitsers, Amerikanen en Engelsen in de Tweede Wereldoorlog niet is gelukt, is nu door de Nederlanders zelf wel gelukt. De bakermat van onze luchtvaarthistorie is door bullbozers weggevaagd. Zelfs een gebouwtje uit 1917!, bunkers uit de Duitse tijd, ect. zijn bezweken onder de slopershamer. Kortom, Soesterberg is niet meer............

  2. #2

    Standaard

    En de dumpplaatsen waar wrakken in zouden zijn geschoven? Is daar nog onderzoek naar gedaan?
    Nederland en historie gaat niet goed samen, dat weten we toch.
    Cees

  3. #3

    Standaard

    Was vorige week nog wezen kijken,en was eigenlijk wel geschrokken van de kale vlakte.Ook een aantal gebouwen uit de WW2 waren weg.
    Best wel jammer dat op deze manier indd een stuk historie weggeveegd wordt helaas.

  4. #4
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    tsja sommige dingen gaan inderdaad niet helemaal goed, ik hoor verhalen dat sommige archeologen aan de hand van een fundering moesten uitzoeken hoe het middeleeuwse huis eruit zag, het stomme was dat het er een week daarvoor nog stond maar niet is onderzocht....

  5. #5
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    nee alleen als het temaken heefd met een gebouw wat niemand meer wil dan word het een monument soals het vreselijke kantoor van phillips

    echte historie word gewoon verspild
    en probeer je daar iets tegen te doen
    dan word je de grond in gedrukt

    word tijd dat er is tegen gedaan word

    dit kan zo tog niet doorgaan
    alles wat echt nederlands was word gewoon weg gegooit
    of weg gegeven

    fokker weg documentatie weg
    koolhoven ook
    spyker is geen spyker meer

    en zo zijn er meer dingen
    Laatst gewijzigd door j.weel; 20 maart 2013 om 19:47

  6. #6
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Wat voor gebouwtje (uit 1917) was dat precies, Martin?

  7. #7
    Geregistreerd
    11 maart 2013
    Locatie
    Ceauce Normandie Frankrijk
    Berichten
    17

    Standaard

    De enige manier die je hebt om dit te stoppen is je moet Jantje Publiek er op attend maken en dan een voorstel maken hoe je dit kan veranderen. Publiek en Historie gaan hand in hand. De overheid moet niet het laatste woord meer hebben. Teveel van de geschiedenis is vernietigd over de laatse tientallen jaren en het moet stoppen. Gebruik het Engelse systeem, we zijn toch uiteindelijk in Europa? Vliegtuig wrakken kunnen echt veilig door museum groepen worden geborgen. It Isn't rocketscience folks. Als je wilt weten hoe we het doen in Engeland, laat het me weten en ik zal het uitleggen. Ik heb ervaring, en permissie gehad voor de berging van twee wrakken in N Ierland, 20 jaar geleden. Een Catalina en een Sunderland. Doe wat in gods naam. voor de hele geschiedenis van Nederland in the Tweede Wereld Oorlog is vernietigd door mensen die denken dat history moet blijven wat het is, history. Out of sight, out of mind. Als het eenmaal weg is dan is het te laat.

  8. #8
    pietvandijksoest Guest

    Standaard

    Als journalist van het AD Amersfoortse Courant ben ik geinteresseerd in de verhalen van vliegtuigliefhebbers die kennelijk met leedwezen zien hoe het militaire erfgoed verkwanseld wordt. Ik wil hier graag meer van weten. Wie zijn jullie, zijn jullie verenigd, en zo niet: stuur mij dan je persoonlijke visie cq weetjes over de kennelijke aftakeling van de vliegbasis Soesterberg. De zorgen zijn opmerkelijk. p.vandijk@ad.nl, tel. 06-1582.5471

  9. #9

    Standaard

    Och, het is nog veel erger, er heeft speciaal een adviesbureau een rapport gemaakt over welke gebouwen op Soesterberg van historisch belang zijn (lees: waren). Er kwamen veel gebouwen (hoeveel weet ik niet) in aanmerking als militair erfgoed, hiervan hebben er maar twee de 'veldslag' overleeft.
    Kijk eens op de volgende site: Vliegbasis Soesterberg foto's
    dan kan je zien wat er achter de hekken gebeurd.

  10. #10
    jaap57 Guest

    Lol

    Als we nu gezegd hadden dat er ergens een stekje van "de Anne Frankboom" op die plaats stond..... dan was dit noooooit gebeurd

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •