Pagina 3 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 35

Discussie: Spit met een verhaal

  1. #21

    Standaard

    Hallo Ger

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koolhoven426 Bekijk bericht
    Ik zou zeggen Gerard, gooi het eens in de groep!
    Dit is reeds ter sprake gekomen mbt.de huidige operatie die we gaan uitvoeren.
    Momenteel alleen vliegen met essential crew.

    Gr.Gerard

  2. #22

    Standaard

    Gerard, ik merk dat U edele opeens buitengewoon in trek is.
    Hoe zou dat nou toch komen?

    Grt, Tracker.

  3. #23

    Standaard

    Het landen van Hendriks op de Doorman met een Auster boeit me.
    Er zijn foto's van een Auster op de oude Doorman, 1948.
    Ik weet niet van latere lichte luchtvaart op de carrier...
    (Hoe oud moet de man ongeveer zijn?)

    Als hij een deklanding heeft gemaakt, zonder remkabels uiteraard, dan ben ik zeer benieuwd of er ook foto's zijn gemaakt door de vlieger.

    Er zijn alleen statische foto's van in omloop.

    Tracker

  4. #24

    Standaard

    Goedemorgen Tracker,

    Gisteren heb ik Ton even gesproken. Ton is inmiddels 83 en nog steeds in goede gezondheid. Er zijn helaas geen foto's van zijn landing op de Doorman met de Auster, volgens hem.

    Mvg.Gerard

  5. #25

    Standaard

    Beste Gerard,
    Ik bedoel 'Mitchell Gerard',

    In maart 2013 schreef je de volgende veelbelovende zin:

    "Inderdaad heb ik nogal wat fotomateriaal van het een en ander, bij interesse wil ik best wel wat plaatsen, maar dan in een ander topic?"

    Tot op heden heb ik nog niets...of ik moet het gemist hebben.

    Mag ik je bij deze opnieuw vriendelijk uitnodigen, collega?

    Tracker.

  6. #26

    Standaard

    Beste Tracker,

    Mijn excuses voor het tot op heden niet reageren. Erg druk met werk, maar ook met de B25. Aanstaande donderdag vertrekken we naar Normandië, samen met de Spitfire (PH-OUQ) om as.vrijdag een flyby te vliegen voor vele kopstukken in Arromanches. Hier zijn koning Willem Alexander, koningin Maxima, premier Rutte, minister Hennis bij aanwezig. Ook president Obama zal er zijn. Kortom een unieke en bijzondere gebeurtenis. De organisatie draait op volle toeren en dat is momenteel erg druk. Ik zal zeker beloven hier een verslag te plaatesen, echter als B25 vlieger heb ik niet de gelegenheid om een camera te hanteren tijdens deze gebeurtenis. Maar er komen ca. 5 GoPro camera's te hangen in onze kist en ook camera's van de NOS en SBS6. Er zal dus genoeg foto/film materiaal beschikbaar zijn. Ook gisteren een bijzondere gebeurtenis op Gilze-Rijen, nl.de viering van het 100-jarig bestaan van de KNIL. Uiteraard hebben we een demo gevlogen met de B25 en de Spit. Onze "clubfotograaf" heeft mij beloofd de vele gemaakte foto's te sturen. Ik zal ook tzt.hier enkele van laten zien. Mijn oude squadroncommandant van VSQ7, Anne van Dijk, was hier ook bij aanwezig.
    Nogmaals ik beloof, na Normandië, het een en ander te plaatsen over oa.onze B25 operatie van heden.

    Mvg.Gerard

  7. #27

    Standaard

    Hoi Gerard,

    Veel plezier toegewenst bij deze trip! Ik zal er eens extra op letten wat er zoal in de media gemeldt wordt over deze happening.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  8. #28

    Standaard

    Dank je Mathieu,

    Wel spannend natuurlijk. Alles moet in een keer goed gaan. De TOT (Time Over Target) moet exact zijn. Deze ligt nl.tussen 2 kransleggingen met 2 minuten stilte. Ergens tussen 10:45 en 10:50lt. Het een en ander qua. communicatie wordt geregisseerd door de Johan de Wit, het Nederlands fregat wat voor de kust ligt. De komende dagen zijn er nog wat mailtjes/telefoontjes nodig om alles goed in kaart te brengen. Het een en ander zal ook op TV komen, maar weet niet zeker hoe of wat.

    Wordt vervolgt..

    Mvg.Gerard

  9. #29

    Standaard

    Zóveel actie had ik niet verwacht op mijn bescheiden oproepje!
    Ik ben blij verrast, en weet zeker dat ik namens een ieder spreek.

    Succes, en geniet er van!

    Tracker.

  10. #30

    Standaard

    Beste Tracker,

    Ook bedankt. Het voelt ook wel bijzonder om daar te mogen en kunnen zijn. Er zijn deze week nog wat zaken te doen om alles te "fine tunen". Er staat in de middag ook een formatie gepland samen met de Battle of Britain Memorial Flight, die komen met de Lancaster en wat Spits en Hurricanes. Daar moeten we ook nog het een en ander over afspreken. Ik hou jullie op de hoogte.

    Mvg.Gerard

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •