Pagina 1 van 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 33

Discussie: F-16 vliegt DOOR

  1. #1
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard F-16 vliegt DOOR

    Groen licht voor langer doorvliegen F-16

    (Novum) - Een meerderheid van de Kamer stemt in met het langer doorvliegen met de F-16. Dat bleek woensdagmiddag tijdens een debat met minister van Defensie Jeanine Hennis-Plasschaert (VVD).

    Langer doorvliegen met de F-16 is nodig, omdat een besluit over de beoogd opvolger - de Joint Strike Fighter - op zich laat wachten. Het langer in de lucht houden van de jachtvliegtuigen kost zo'n driehonderd miljoen euro. Met het verstrijken van de jaren nemen ook de kosten van het onderhoud toe, lichtte Hennis toe.

    ...Rest artikel verwijderd...

    Novum,
    Woensdag 20 maart 2013 om 17:01:11
    Laatst gewijzigd door Arjan; 9 april 2013 om 11:51 Reden: Quote van novum verwijderd.

  2. #2

    Standaard

    Weten we dat ook weer! Veel keus had men ook niet lijkt me zo, zou me overigens niet verbazen als de JSF nooit voor ons zal vliegen.

    Chris

  3. #3
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Al heefd het ons al wel veel geld gekost
    Hadden ze beter een mig voor kunnen kopen

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.weel Bekijk bericht
    Al heefd het ons al wel veel geld gekost
    Hadden ze beter een mig voor kunnen kopen
    Een Mig? Geen flauwekul hier.

    Gewoon een F-16E/F versie. Geen aanpassingen aan de infrastructuur, minimale training, 25% van de kosten en een uitgedacht ontwerp. Klaar.

    Er is voor Nederland geen enkel scenario voor de JSF. Of gaan we Iran of Noord Korea aanvallen? Lijkt me niet.

    Realiseer je dat tot op heden de Delta-werken de grootste investering van Nederland was. De JSF gaat dit evenaren met een stuksprijs tegen de 200M€.

    Maar een Mig gaat het zeker niet worden.

  5. #5
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Was niet serieus bedoeld

    De huidige F16 kan lang niet af zijn
    Voorheen werden ze al regolmatig voledig opnieuw opgebouwd en verbeterd
    Fokker leverde de onderdelen
    zoals de spanten
    Maar het blijft een veroudert toestel
    Ik vind het aleen raar dat een JSF veel duurder is
    Het enige werkelijke verschil is dat i semi stelth is
    en volgens mij hebben we al een heleboel geld betaald ook
    dat geld komt nooit terug

    Noord korea of iran Het zou best mogelijk zijn
    Maar dan denk ik eerder noord korea

  6. #6
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Nederland zal nooit in zo'n eerste golf, laat staan een pre-emptive strike meegaan!
    Nu we weten dat we nog een goede 15 jaar voor de boeg hebben, weten we in ieder geval een ding: een uitzending zit er niet meer in met de F-16. Scheelt weer centen.

    En welk Nederlands bedrijf, nu in Franse handen, had begin jaren 90 ook al weer aangetoond wat je allemaal met een moderne radar kan???? Stealth is een leuk concept, maar al achterhaald!

  7. #7
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Inmiddels geven bronnen in de luchtmacht aan dat de F-16 niet meer mee kan komen en dat bij een grote oefening is gebleken dat ze totaal kansloos zijn:
    F-16 kan niet mee in gevecht - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]

  8. #8
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
    Inmiddels geven bronnen in de luchtmacht aan dat de F-16 niet meer mee kan komen en dat bij een grote oefening is gebleken dat ze totaal kansloos zijn:
    F-16 kan niet mee in gevecht - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]
    Tegen een 5de generatie vliegtuig ja of te wel een F22.

    De F22 is ook superieur aan de F35.

    Red Flag Nevada = altijd mooi weer, dus zeggen de fabrikanten van Air to Air missiles dat de kill ratio meer dan 90% is.

    Neem dan de F22 met een veel groter radar bereik en je kent de uitkomst. Ik in mijn F22 druk op het knopje van de virtuel air to air missile en het is "automatisch" raak, geen leuk spelletje voor onze NL piloten !

    Ik zou graag A10 Thunderbolts kopen voor onze luchtmacht

  9. #9
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Oja, verwacht nooit een objectieve mening van een jonge piloot in een oud toestel

  10. #10

    Standaard

    De bouw van de F-22 is klaar. Het eerste 5de generatie volledig operationele toestel in de VS. Het aantal toestellen in de VS is tijdens de bouw teruggeschroefd van 275 naar ongeveer 180. Twee redenen:
    1. een bezuinigings maatregel bij een stuksprijs van 150M$
    2. er was geen vijand

    Kortom die A-10 is niet eens zo'n gek idee in het Europese theater. Schitterend in actie gezien. Staan er nog genoeg in de woestijn. Ik zou er dan wel een paar Harvards bij willen. Dan leert de toekomstige piloot weer echt vliegen.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •