Pagina 2 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 33

Discussie: F-16 vliegt DOOR

  1. #11
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Geen gek iedee
    De A10 is goedkoop en robust
    en zeer zwaar te bewapenen
    en ook best een drijgend toestel om te zien

  2. #12

    Standaard

    Hoi,

    Vandaag staat onderstand artiekel in de Volkskrant. 36 stuks was ook de hoeveelheid G.1's die besteld werden, terug naar de goede oude tijd!

    Groet,

    Mathieu.

    De VVD kan ermee leven als er 30 tot 36 F-35's (ofwel JSF's) worden aangeschaft voor de Koninklijke Luchtmacht. Dat zei Ronald Vuijk, defensiewoordvoerder van de partij in de Tweede Kamer, woensdag na een gesprek met deskundigen van denktanks Clingendael en het Hague Centre for Strategic Studies.
    Maar voor de liberalen is het belangrijkste dat het ministerie van Defensie dit jaar een besluit neemt over de opvolging van de F-16, liet hij weten. Vuijk tekent daarbij aan dat hij 'niet rücksichtslos pleit' voor de JSF. Als Defensie met een ander toestel op de proppen komt, kan hij daar ook mee leven.

    De ontwikkeling van het toestel kende tot dusver veel financiële en technische tegenslagen. Voor Defensie is de Joint Strike Fighter de beoogde opvolger van de F-16. Op dit moment beschikt de luchtmacht nog over 68 F-16's.

    De vorige minister van Defensie, Hans Hillen, ging nog uit van de aanschaf van 56 JSF-toestellen. Oorspronkelijk was het plan om er ruim 80 van te kopen. Coalitiepartner PvdA wil zich nog niet voor of tegen de komst van de JSF uitspreken. Ze wacht ook de visie van Hennis eerst af.

    Vorig jaar zomer wilden de sociaaldemocraten nog helemaal uit het JSF-programma stappen.De Algemene Rekenkamer en het economisch onderzoeksbureau SEO stelden vorig jaar dat terugtrekking uit het JSF-project per saldo voor de Nederlandse overheid en economie nadelig is.

    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #13
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pim Pouw Bekijk bericht
    Tegen een 5de generatie vliegtuig ja of te wel een F22.

    De F22 is ook superieur aan de F35.

    Red Flag Nevada = altijd mooi weer, dus zeggen de fabrikanten van Air to Air missiles dat de kill ratio meer dan 90% is.

    Neem dan de F22 met een veel groter radar bereik en je kent de uitkomst. Ik in mijn F22 druk op het knopje van de virtuel air to air missile en het is "automatisch" raak, geen leuk spelletje voor onze NL piloten !

    Ik zou graag A10 Thunderbolts kopen voor onze luchtmacht
    Ik weet dat de F-35 ontworpen is om de F-22 niet de baas te kunnen, net als de F-15 en de F-16 etc.

    Tja, en geef de piloten eens ongelijk dat ze het leukste speeltje willen. Dan kan de belastingbetaler wel klagen, maar die laat op zijn beurt de aftrekposten ook niet liggen, en pakt ook de grootste leasebak van de zaak die hij kan lospeuteren.

    Ik heb wel eens nagedacht over een oorlog op de schaal van WO2. Onze technieken zijn vooral gericht op de eerste klap. Maar wat als het een uitputtingsslag is? Dan hou je de verliezen niet bij met ingewikkelde apparatuur. Dan moet je wel terugvallen op eenvoudigere zaken die snel gemaakt en dus vervangen kunnen worden.
    De geallieerden hebben veel op kwantiteit gewonnen en niet zozeer op kwaliteit.

  4. #14
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
    De geallieerden hebben veel op kwantiteit gewonnen en niet zozeer op kwaliteit.
    Ik denk meer dat de Amerikaanse geallieerden nooit op eigen grondgebied zijn aangevallen wat hun productie en grondstoffen toevoer in gevaar zou kunnen brengen.

    En natuurlijk de Duitse visie van de Blitzkrieg, dus geen behoeft aan lange afstand wapens

  5. #15

    Standaard

    Hoi,

    Vandaag heeft de minister van defensie in een brief aan de tweede kamer geschreven dat het Pentagon en Amerikaanse rekenkamer van mening zijn dat de exploitatie van de JSF "niet betaalbaar" zijn! De exploitatie kosten van de JSF zouden zo'n 60% hoger uitpakken dan de huidige Amerikaanse toestellen.
    Benieuwd hoe dat afloopt, zou toch wat zijn als de Amerikanen de stekker eruit trekken.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  6. #16
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pim Pouw Bekijk bericht
    Ik denk meer dat de Amerikaanse geallieerden nooit op eigen grondgebied zijn aangevallen wat hun productie en grondstoffen toevoer in gevaar zou kunnen brengen.

    En natuurlijk de Duitse visie van de Blitzkrieg, dus geen behoeft aan lange afstand wapens

    Dat maakte het mogelijk, maar het mag ook algemeen bekend zijn dat bijvoorbeeld een Sherman niet echt opgewassen was tegen Duitse tanks. En dat materieel daarom met grote aantallen werd ingezet.

  7. #17
    Geregistreerd
    28 juli 2008
    Locatie
    Numansdorp
    Berichten
    174

    Standaard

    Als we er maar 36 kopen (zie de opmerking van Mathieu) kunnen we na al het sluiten van diverse vliegvelden misschien vliegveld Bergen weer opstarten? Alleen voor de C.X weet ik nog geen vervanger.

  8. #18
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    De JSF was al een flop vanaf het beging
    De meeste mensen wisten dat
    We hadden voor veel kinder geld veel betere toestellen kunnen hebben
    We zitten al voor een miljart in de JSF nu
    met 20 miljoen per stuk die meschien nooit gelevert worden gaat het lekker
    zo houd amerika zen economie dus op pijl
    spullen verkopen maar niet leveren
    ook raar dat de JSF duurder is dan de F22 raptor die i niet de baas kan

    Ben ik nou gek of zie ik hier iets wat niet klopt
    Meer betalen voor minder ??????

  9. #19
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.weel Bekijk bericht
    ook raar dat de JSF duurder is dan de F22 raptor die i niet de baas kan. Ben ik nou gek of zie ik hier iets wat niet klopt
    Meer betalen voor minder ??????
    Het kost(e) ongeveer 137 miljoen dollar om er 1 te bouwen (F22) echter daar moet je de totale ontwikkelings kosten nog wel bij optellen en delen en dan...

    komt de prijs uit op rond de 380 miljoen dollar ( 300 miljoen euro )

    En dat delen van de ontwikkelingskosten over de te bouwen vliegtuigen betekend ook dat als Nederland minder F35 bestelt de prijs ook weer automatisch omhoog gaat.........................

  10. #20
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Ja het werd ons toedertijd een heel stuk rooskleuriger voorgerekend door de heren van de rekenkamer
    met de 20 miljoen per kist
    Een nieuwe F16 kist nu 14 miljoen ook al een hoop geld maar wel een heel stuk goedkoper dan de JSF
    Een nieuwe generatie Sukhoy zou rond de 16 miljoen gekost hebben
    En die kan zich wel meeten met de F22 raptor
    en pist dus op de JSF
    Met europeese celectronica zou i zelfs superieur zijn aan de F22
    omdat i wendbaarder is
    Het iedee van raketten en lange afstandsaanvalen was er al eerder
    snelhijd werd belangerijk geacht en de starfichter werd ons in de maag gesplitst
    maar het kwam er vaak op neer
    raketten op en je was een makelijk doelwit voor een wendbare kist

    De kil rate van raketten licht ook veel lager dan aangegeven
    De metingen zijn gedaan op drones
    En die denken niet o jee een raket uitwijken en afweer gebruiken


    Het vervelende is dat jan modaal voor deeze blunders mag opdraaien
    En dat zijn wij

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •