Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Gezocht: Fokker C.5 met civiele registratie

  1. #1
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard Gezocht: Fokker C.5 met civiele registratie

    Hallo,
    Ik ben wat eindjes aan elkaar aan het knopen, en ben op zoek naar foto's van Fokker C.5's met civiele registraties (H en PH registraties)
    Wie kan mij hierbij helpen? Doel: drie keer raden

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Doel: drie keer raden
    Bouwen van een vliegende reconstructie??
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #3

    Standaard

    Edwin,

    Knal van een foto:
    Imageshack - fokkercvphaeuharen.jpg

    Collectie Gus Destrebecq via Belgian Wings. Contact opnemen via Daniel Brakx is de kortste klap om met hem in contact te komen.
    De afkorting S.C.A. is de Franse leus voor "nog van koper". Dit werd echter alleen op een vliegtuig aangebracht wanneer dit demonstreerde met vliegers die niet van de firma zelf waren of wanneer het vliegtuig werd gebruikt door potentiële kopers en klanten.

    Dit is een (de) zeer omstreden kist. Peter Boer heeft een document waarin de overdracht aan de LA-KNIL van een C.V demovliegtuig wordt bevestigd met rompnummer 5088. Dat is deze kist. Echter met d-Cel vleugel en omgebouwd met Curtiss Conqueror motor.

    Dan hebben we nog de Fokker C.Vb van de MLD met een C.Ve ondervleugel H-NACX: VRAGENRUBRIEK. Zie ook de eerdere correspondentie. De suggestie van de crashdatum op 3 december 1925 is via de krantenbank (en mij) afkomstig. Schade is exact dezelfde. Dit ongeval wordt door het (summiere) logboek van de Z-5 via Coen van den Heuvel bevestigd.
    Overigens zijn die foto's via de Beeldbank Amsterdam te raadplegen.

    Tenslotte de H-NACX: Fokker C.Ve H-NACX. Demonstratietoestel.

    Meer had ik niet in mijn favorieten staan..

    Hartelijke groet,
    Jan Grisnich

  4. #4
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Hoi Jan, bedankt!
    Waar haal je die info over de afkorting SCA vandaan? Ik heb namelijk iets heeeeeeeel anders gevonden :-)

    Groet,
    Edwin

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •