Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17

Discussie: Pander S.4 "Postjager"

  1. #11

    Standaard

    Heel goed, C, dat helpt.
    En ik dacht inmiddels dat Habnit pas ná de oorlog werd aangesteld ter vervanging van Ages.
    Die Hugo Roverhooftman toch...

    Tr.

  2. #12
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    dat zeer mooie poststuk waar geheel rechts de diehoekige postzegol zit
    wat geen pander postjager kan voorstellen wegens 1 motorig en vast landingsgestel

    is wel een leuk poststuk
    en wel met de DC2 maar zonder lampen

  3. #13

    Standaard

    Oud artikel uit Aeroplane Monthly van september 1989 met onder anderen een paar foto's van de Postjager en Asjes in Allahabad oktober 1934 voor de fatale crash:

    Naam: Pander Postjager & DH.88 Comet at Allahabad Oct1934 (Aeroplane Monthly Sept 1989 p.532).jpg
Bekeken: 364
Grootte: 305,6 KB

    Naam: Pander Postjager & DH.88 Comet at Allahabad Oct1934 (Aeroplane Monthly Sept 1989 p.533).jpg
Bekeken: 382
Grootte: 229,9 KB

  4. #14

    Standaard

    Blijft een mooi toestel, die postjager! Ik meende dat er een paar jaar geleden een static replia gebouwd zou worden. Is daar nog iets van geworden?
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #15

    Standaard

    Nog een oude foto (uit Aeroplane van oktober 2014) van de Postjager kort voor de start vanuit Mildenhall voor de race naar Melbourne:

    Naam: Postjager at Mildenhall (Aeroplane Oct 2014).jpg
Bekeken: 293
Grootte: 134,3 KB

  6. #16
    Geregistreerd
    6 februari 2022
    Berichten
    1

    Standaard

    Beset Toon,
    Kwam op internet dit item tegen en het trok meteen mijn aandacht, ik ben voorzitter van de Stichting Erfgoedidee en wij zijn bezig om het verhaal van de Pander en Dick Asjes te verfilmen.
    Ik zou graag dit item gebruiken in onze publicaties, wil jij daar toestemming voor geven? Uiteraard met in acht nemingen van de voorwaarden.
    Met vriendelijke groet,
    Cees Koenen
    Voorzitter.

  7. #17

    Standaard

    Twee foto's (ik weet niet meer uit welke oude publicatie) van de Postjager in de hangar in Mildenhall, samen met enkele andere deelnemers van de Melbourne race in oktober 1934.

    Op de tweede foto is linksboven alleen de bovenzijde van de Postjager te zien achter twee Fairey Fox toestellen.
    Daarvoor staat de Klemm BK.1 Eagle (47) en links vooraan de Desoutter Mk. II (7).
    Rechtsachter staat de Uiver, daarvoor de DH.80 Puss Moth en de staart van de Boeing 247D (5).

    Naam: Panderjager hangar Mildenhall 2b.jpg
Bekeken: 56
Grootte: 106,3 KB

    Naam: Panderjager hangar Mildenhall 1b.jpg
Bekeken: 56
Grootte: 149,4 KB

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •