Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Civiele RAF SE5a toestellen in Nederland

  1. #1

    Standaard Civiele RAF SE5a toestellen in Nederland

    Hoi allemaal,

    Ik kwam eerder vandaag achter het bestaan van in ieder geval twee civiele RAF SE5a toestellen, namelijk de PH-ATA en de PH-IMI. Weet iemand of er van deze toestellen foto's zijn met de PH registratie?


    Met vriendelijk groet,

    Daniël

  2. #2

    Standaard

    dag Daniël,
    Voor dit soort zaken heeft Herman Dekker een prachtige website!
    zie:https://www.hdekker.info/registermap/TWEEDE.htm
    Karel

    P.S. De eigenaar Osterman was directeur van de Persil-fabriek. E.J. Ostermann, Amsterdam/*Schiphol. Handelend als "NV Persil Maatschappij" te Amsterdam"
    Misschien heeft de Persil fabriek iets??
    Laatst gewijzigd door Karel Kalkman; 25 oktober 2023 om 13:09

  3. #3
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Daniël.

    Ben die PH-registraties nog niet tegengekomen op foto's/kaarten. Wel heb ik deze toestellen met hun Duitse registraties op deze site geplaatst, nl. D-1632 en D-1636. Zie foto 100 op blz. 13 in het draadje "Duitsland civiel 1919-1934".

    Groet, Ruud.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karel Kalkman Bekijk bericht
    dag Daniël,
    Voor dit soort zaken heeft Herman Dekker een prachtige website!
    zie:https://www.hdekker.info/registermap/TWEEDE.htm
    Karel

    P.S. De eigenaar Osterman was directeur van de Persil-fabriek. E.J. Ostermann, Amsterdam/*Schiphol. Handelend als "NV Persil Maatschappij" te Amsterdam"
    Misschien heeft de Persil fabriek iets??
    Deze website heb ik de informatie ook vandaan, maar ik had nog niet verder gekeken naar de eigenaren. Dat is een goed idee.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Hallo Daniël.

    Ben die PH-registraties nog niet tegengekomen op foto's/kaarten. Wel heb ik deze toestellen met hun Duitse registraties op deze site geplaatst, nl. D-1632 en D-1636. Zie foto 100 op blz. 13 in het draadje "Duitsland civiel 1919-1934".

    Groet, Ruud.

    Ah interessant. Als ik het zo lees hebben ze ook met de Duitse registraties boven Nederland gevlogen. Ik ben op zoek naar toestellen uit de jaren 1920 die passen bij een modelbouw vliegveld uit die tijd dat ik wil gaan maken. Een Fokker toestel is lastig te vinden maar zo'n RAF SE5a is wel te doen. Mocht ik geen foto's met de PH- registratie kunnen vinden dan zou ik die met Duitse registratie kunnen maken.

  6. #6

    Standaard

    Voor geïnteresseerden heb ik nog wel een stukje gevonden over de vliegtuigen die aangepast waren voor het maken van de rook/luchtreclame:
    https://scarfandgoggles.wordpress.co...nt-warbirds-2/

  7. #7
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    SE5A G-EBTM maakte op 20 augustus 1927 een tussenlanding op Schiphol, toen het onderweg was vanaf vlv Hendon naar een nieuwe eigenaar in Duitsland.

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •