Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Nederlandse testtoestellen JSF voorlopig aan de grond

  1. #1
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.320

    Standaard Nederlandse testtoestellen JSF voorlopig aan de grond

    Nederlandse testtoestellen JSF voorlopig aan de grond.

    Nederlandse testtoestellen JSF voorlopig aan de grond - Binnenland - VK

    Ruud.

  2. #2

    Standaard

    Wellicht tijdelijk stallen in het nieuwe museum op Soesterberg

  3. #3
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Met een bordje er bij
    DIT BLEEK NIET DE JUISTE KEUS

  4. #4

    Standaard

    Als er niet zoveel geld mee gemoeid was zou je er om kunnen lachen. Maar wat een drama is dit nu weer? Ik had begrepen dat men deze testtoestellen had aangeschaft om te kunnen testen of het toestel wel aan alle wensen van de Klu zou voldoen, en nu wil men pas gaan testen als men weet dat de JSF daadwerkelijk de opvolger van de F 16 wordt.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #5
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Het is een waar drama. Volgens mij is er zelfs nog geen officiele specificatie van wat de opvolger van de F-16 zou moeten kunnen!
    Omdat de toestellen in feite met de hand gemaakt zijn en nog van een pre-preproductiestadium zijn, zullen ze ook wel steeds teruggeroepen moeten worden voor updates, aanpassinkjes en dergelijke. Echte hangarqueens, zelfs nu al.
    Ik vraag me af of dit nu een beslissing is, genomen vanuit de nederlandse politiek, of is dat opgelegd door Lockheed Martin?

  6. #6
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Omdat de toestellen in feite met de hand gemaakt zijn en nog van een pre-preproductiestadium zijn, zullen ze ook wel steeds teruggeroepen moeten worden voor updates, aanpassinkjes en dergelijke.
    Ik denk dat er bij het publiek een groot misverstand is over prototypes in de vliegtuig bouw. Het was vroeger ( tot de jaren 70 ) inderdaad het geval dat een protype helemaal met de hand gemaakt werd. Aluminium spanten werden met de hand geklopt en kromme huidpanelen op een engelswiel gevormd werden ( zie Project in Nederland - Paul Stalenberg ). Het prototype had niet veel te doen met een later productie toestel en bleef meestal bij de fabrikant.

    Tegenwoordig is dat al lang niet meer het geval. Het is onmogelijk een stapeltje carbon vezel met de hand te kloppen en uit te harden. Kijk bijvoorbeeld naar de A380 de eerste zal ooit gewoon aan een klant geleverd worden.

    Ook belangrijk is dat voor certificatie van een toestel de fabrikant moet aantonen dat ze het productieproces onder controle hebben, dit betekend dat de mallen moeten voldoen aan de latere serie productie oftewel hetzelfde moeten zijn.

    Over de term : pre-productie bij de JSF die bestaat niet als zodanig. Wel wordt er veel gesproken over LRIP's ( Low Rate Initial Production ) oftwel het langzaam opstarten van de productie naar grotere aantallen. Voor meer uitleg zie : scramble

    Over Updates en aanpassingen : elk vliegtuig ooit gebouwd heeft een constante stroom van veranderingen en updates

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •