Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: Super Constellation - Sao Tomé

  1. #11

    Standaard

    Hoi Henk,

    Nee, daar ben ik niet geweest. Ik heb zo bij elkaar 4 jaar gebaggerd in de Niger delta en was wel een beetje beperkt in mijn vrijheid van reizen, mijn baas vond het niet zo goed idee zomaar wat te gaan rondrijden. Maar de tijd daar heeft onuitwisbare indrukken op mij achter gelaten, hoe de meerderheid van de mensen daar onder echt erbarmelijke omstandigheden probeert te overleven is indrukwekkend. Wat dat betreft was het erg begrijpelijk dat de lokale bevolking in opstand kwam, alle opbrengsten gingen ( en gaan ) naar de federale regering in de hoofdstad, toen Lagos nu Abudja.
    Zo te merken ben je aardig thuis in dat gebied, klopt dat?

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #12

    Standaard

    Hoi Matieu,

    Helaas ben ik zelf nooit in Biafra geweest. Wel in Abuja, Kano en Lagos. Ik heb goede herinneringen aan de luchtbrug naar Biafra. Ik kan me de DC-6en van Transavia en Martinair nog herinneren die er toen heen gingen. Het heeft altijd mijn belangstelling gehouden, vandaar dat ik er de nodige boeken en andere informatie over heb. Aanvullingen zijn altijd welkom.

    Groet

    Henk

  3. #13

    Standaard

    Interessante periode, de luchtbrug op Biafra.
    Behalve de door de Deen Lasse Jensen gemaakte en door de IKON uitgezonden documentaire Jesus Christ Airlines (2001) heeft ook Hans Goedkoop van Andere Tijden een docu van een half uur gemaakt over de Biafra Airlift. En jawel, die kun je hier terugkijken:

    Geschiedenis 24 - Speler - Andere Tijden: de hongersnood in Biafra

    Uli Airstrip, codenaam Annabel, bijgenaamd 'The Sidewalk', lag daar waar nu de Expressway A6 loopt, van Uli naar Mgbidi. Even 5°45'53.16"N 6°52'30.47"O in Google Earth plakken en je ziet het stuk weg dat toen als landingsbaan fungeerde.

    Foto's:
    Biafra 1968/1969

    Vliegen op Annabel:
    Biafran Airlift --wel even wat doorscrollen tot onder de cursief gedrukte conversatie.

    Tillerman.

  4. #14

    Standaard

    Is Henk familie van Maarten de Waard, KLM GWK?

    Tracker.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tracker Bekijk bericht
    Is Henk familie van Maarten de Waard, KLM GWK?

    Tracker.
    Ja, dat is mijn vader.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •