Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Vreemde vogel (zonder registratie?)

  1. #1
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.338

    Standaard Vreemde vogel (zonder registratie?)

    Heeft iemand een idee? Geen registratie? Speciale taak?
    Foto's van onleesbare russische site. Uitvergroot zijn ze werkelijk erg mooi.





    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 10 april 2013 om 15:17 Reden: tekstcorrectie

  2. #2

    Standaard

    Dit is een TupolevTu-134UB-KM gestationeerd op Tambov en wordt gebruikt voor het testen van radar en andere systemen voor bommenwerpers, met name de Tupolev Tu-22 Backfire.

  3. #3
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.338

    Standaard

    Hallo Henk.

    Heeft hij toch een registratie? Op de romp is niets zichtbaar.

    Ruud.

  4. #4

    Standaard

    Hallo Ruud,

    Er vliegen verschillende exemplaren rond van dit type. Geen idee hoeveel er van gemaakt zijn. Ik kan op de foto ook geen registratie herkennen. Aangezien dit (semi)militaire kisten zijn staat er vaak geen of korte registratie op. Zie hier foto's van verschillende van deze 134 versie: Photo Search Results | Airliners.net
    Volgens deze site bestaat de versie UBK en UBL: Tupolev Tu-134 - Wikipedia, the free encyclopedia
    De foto's die je plaatste zijn erg mooi en scherp, maar als ik ze uitvergroot kan ik helaas niet lezen wat er op de neuswieldeur staat als nummer.

  5. #5

    Standaard

    Even een vraag is vliegtuig verplicht een zichtbaar nummer te dragen.?
    Of beter nog moeten ze altijd geregistreerd staan?

  6. #6

    Standaard

    Normaal dragen alle civiele vliegtuigen een leesbare registratie. Echter militaire of (semi)overheids vliegtuigen vliegen ook wel zonder leesbare registratie rond. Dit ivm de geheim(zinnig)e missies die er soms mee gevlogen worden.
    Ook gebeurd het soms dat meerdere vliegtuigen dezelfde registratie voeren of een die vals is.
    Zo werd er tijdens de Biafra oorlog een Super Constellation van Hank Wharton op Malta aan de ketting gelegd omdat de attente verkeersleider in het register keek en zag dat de registratie die de kist droeg uitgegeven was aan een sportvliegtuig.
    Een registratie is niets meer of minder dan het kenteken op een auto: meestal eerlijk en correct, soms niet..

  7. #7

    Standaard

    Dank je Henk weer wat geleerd

  8. #8
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Dat sportvliegtuig was een pipercub had ik gelezen
    die conny heefd daarna nooit meer gevlogen

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •