Pagina 38 van 44 EersteEerste ... 28 36 37 38 39 40 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 371 t/m 380 van 438

Discussie: Fokker D.21 FSX

  1. #371
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

  2. #372
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Hallo allen,

    Beta testing is druk aan de gang, momenteel ben ik vooral bezig met niet-zichtbare verbeteringen. Voor de lezers van dit draadje daarom maar weer een klein vluchtverslagje, althans, een deel daarvan.

    We vliegen op Ameland vandaag. Het weer is precies zoals het echte weer vandaag ook zou zijn. Dat is een leuke feature van FSX, dat het real-world weather wordt gebruikt.

    Ik zit al boven de wolken (grofweg 15000 ft) als ik op het idee kom een reportage te posten. Daarom beginnen we met dit plaatje. Je kunt een blauw vlammetje bij de uitlaat zien, komt door de hete motor. De Blenheims (die dezelfde motoren gebruikten) werden ook uitgerust met een vlammendemper.



    Zo ziet het eruit als ik over mijn rechterschouder tuur. De accu is rechts te zien.



    We gaan duiken, om weer onder de wolken vandaan te komen en uiteindelijk op EHAL te landen. Lekkere rol en dan maar duiken. Dat kon de D.21 wel, 700 km/h werd weleens gehaald! Hier haal ik ook al 302 knopen indicated.



    Ziet er dus zo uit van buiten. Leuk hè!



    Het eiland Ameland begint zich volledig te vormen in mijn windscherm. En ik kan mooi netjes door het Goertz vizier kijken. FSX heeft alleen geen functionaliteit als het op schieten aankomt, maar vooruit, zo is het ook leuk.



    Ik blijf het scenery (landschapsuitbreiding) van NL2000 mooi vinden. FSX heeft er zo een leuke wolkenpartij bijgemaakt, die weer is opgeleuk met Flight Environment X. De 213 over Ameland, maar nog geen HuBoBe



    Vanaf de toren op EHAL hebben ze me ook al in het zicht. Leuk detail voor de kenners: dit is LOD100 dat wordt weergegeven. Mijn model heeft Level Of Detail 400, 100 en 5. Dat zijn gradaties in detail van het model. Zo voorkom je dat FSX hele kleine objecten, zoals alle onderdelen van de motor, gaat tekenen terwijl deze geheel niet zichtbaar zijn. Scheelt prestaties!



    Landing configuration met de remkleppen! Ik zit op de goede snelheid zo, en je kunt zien dat de raampjes openstaan. Het is toch wel een redelijk warme dag vandaag!



    En touchdown met een mooie driepuntslanding!



    Na teruggetaxied te hebben naar de parking, deurtje openzetten en motor afzetten. Let hier even op de texuring van de uitlaatring: deze heeft Huub voor me gemaakt. De modellering en kleuring van het Goertz vizier is ook inmiddels authentiek. Je kunt op de romprug verschillende tonen zien, geen paneel is hetzelfde. Het linnen is echt aanwezig en op de staart is te lezen: Fokker D.XXI Mercury VIII. De piloot ben ik zelf overigens



    Dat was het weer even! Bedankt voor het kijken.

  3. #373
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Momenteel ben ik bezig met de vroege versie van de D.21, zoals deze werd afgeleverd aan de LVA. Het betatesten is nu wat rustig, maar loopt lekker.

    Nog geen screenshots nu, meer details op mijn blog (dutcheeseblend.blogspot.nl)

  4. #374
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Maar nu heb ik wel een plaatje: de 213 ongeveer zoals hij werd afgeleverd.

    Laatst gewijzigd door Kaasjager; 19 juli 2014 om 15:48

  5. #375
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Om toch historisch correct te blijven, heb ik de piloot van de rozettenversie aangepast. Deze draagt nu geen helm, maar een witte vliegkap met bril.



    Heb ik meteen even een vluchtje vanaf Teuge gemaakt. Hier kom ik net van de grasbaan af, laag over de koeien die daar vredig grazen.



    En kijk: Hollandser kan het niet; de driekleur, een Fokker en vlak groen landschap.



    En weer een pass over Teuge, in de versie zoals NL2000 hem gemaakt heeft. Ik blijf genieten van het scenery. Stukken beter dan default FSX en nog accuraat ook.


  6. #376

    Standaard

    Ziet er goed uit, Daan!

  7. #377

    Standaard

    allemachtig prachtig!

  8. #378
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Het is allemaal weer even geleden, maar ondertussen hebben we niet stilgezeten. Ik heb vooral veel met textures moeten rommelen en wat kleine dingetjes moeten oplossen.

    Maar het nieuwste wat ik te melden heb, is de zogenaamde custom environment map. Aha! Wat is dat?

    Nou, dit...


    Voor degenen die niet direct zien wat je moet zien (en dat is goed mogelijk): je zit hier in een kubus en je kijkt tegen een bol. Op de zijwanden van de kubus is steeds een stukje landschap geschilderd en op de bol is dit ook geprojecteerd.

    En wat hebben we hieraan? Een environment map is een combinatie van plaatjes (in dit geval in de vorm van een kubus) die bepaalt wat voor reflecties er op een reflecterend voorwerp komen (in dit geval dus even de bol). In het normale leven worden deze reflecties bepaald door de omgeving, die steeds verandert. FSX gaat prestatieproblemen krijgen als hij de reflecties steeds laat updaten, daarom maakt die gebruik van een standaard environment map. De gewone map die FSX van zichzelf heeft, vond ik niet mooi en helder genoeg, dus heb ik er een gemaakt die ook nog eens Nederlands is (gemaakt ergens boven Drenthe ofzo).

    Dat was dus even veel geblaat maar weinig wol. Daarom, nu de wol.

    Zo ziet dat er uit op reflecterend glas (noot: de reflecties heb ik erg hoog ingesteld, voor de gelegenheid).


    En als we inzoomen op ons kompas, zien we het wel erg duidelijk.


    Zo komt er wat kleur in het geheel (de standaart env. map is vrij grauw) en ziet het er geheel Nederlands uit (blauw luchtje met wolkjes en een groen aardoppervlak).

    Aldus

    Groeten!

  9. #379
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Een nieuwe ronde betatesten is weer begonnen. Omdat ik dan zelf aan het wachten ben op de testresultaten, ben ik maar begonnen met de Deense licentieversie. Hiervan kan ik nog geen plaatjes laten zien, maar dit zijn de verschillen:

    - Ander vizier
    - Geen standaard landingslichten
    - Geen wapens
    - Tiplichten op een andere plaats
    - Groot landingslicht rechts
    - Kappen om de poot van het landingsgestel verwijderd
    - Geen radioantenne
    - en vanbinnen uiteraard nog veel meer!

  10. #380
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Zet ik er toch maar even een plaatje bij (meer te zien op mijn blogje): dit wordt de J-50. Let op, dit is nog maar erg vroeg in het stadium van de paintjob, de vleugels bijvoorbeeld zijn nog niet gedaan.


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •