Pagina 13 van 44 EersteEerste ... 3 11 12 13 14 15 23 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 438

Discussie: Fokker D.21 FSX

  1. #121
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    het stukje D21 wat ik heb is niet beinvloed door weersomstandigheden
    het is sins het uit de D21 is geknipt niet meer buiten geweest
    ook is de door mij genoemde kleur door Fokker in de jaren 80 aan de heer rusticus bevesticht
    deeze kleuren worden ook door PHIB gebruikt voor de modellen van die periode

    De verwaringen zijn ontstaan omdat de duitsers de toestellen voledig over hadden gespoten

    er werd indertijd met lak gespoten op celuloce basis
    voordeel was uitstekende hechting en bescherming
    meebuigend met materiaal
    nadeel bij overspuiten vermening met de nieuwe aangebrachte laklaag

    je mist ook nog wat vlakken op de vleugol
    Laatst gewijzigd door j.weel; 1 oktober 2013 om 14:03

  2. #122

    Standaard

    Misschien een domme vraag maar in welke flight sim kun je dan met een G1 vliegen?

  3. #123

    Standaard

    Hoi Alex, helemaal niet zo'n domme vraag hoor! Maar er zijn twee modellen die allebei gemaakt zijn voor FS2004, maar voor zover ik weet ook in FSX werken.

    Het oudste model is van de Japanner Kazunori Ito. Het is een erg simpel model wat de nodige foutjes bevat, maar wel heel leuk om als AI te gebruiken. Voor dit model heb ik ooit een tweetal textures gemaakt om het een beetje beter in de 1940 scenery van Cees Donker te laten passen.

    Het andere model is gemaakt door de Fransman Michel Migaud. Ik heb aan dit model mee gewerkt door de benodigde informatie te verzamelen, te vertalen en aan Michel te sturen. Ook heb ik de textures voor dit model gedaan. Omdat de prachtige boeken van Lanasta er nog niet waren, was het lastig om aan informatie te komen. Veel van de gebruikte informatie was afkomstig van dit forum en met name van Mathieu, Pim Pouw en Arjan (waarvoor nogmaals dank!)

    Helaas ben ik voordat het model af was plotseling het contact met Michel verloren. Omdat ik buiten Michel de enige was die het complete model had heb ik na lang dubben, de beta via Sim-Outhouse beschikbaar gemaakt. Maak ook dit model is dus niet perfect.

    Door het vliegmodel (flight dynamics) van de (Franstalige) Canadees Benoit Dube is het een lastig vliegtuig op de grond, omdat beide propellers in dezelfde richting draaien. Eenmaal in de lucht is het een prettig vliegtuig om te vliegen. (Overigens werkt dit model zonder problemen in FSX)

    Met groet.
    Huub

    Kazunori Ito's Fokker G-1 (met mijn textures)


    Michel Migaud's (en ook een beetje onze) Fokker G-1


    En de VC van Michel Migaud's G-1 (Helaas niet compleet, sorry Mathieu!)
    Laatst gewijzigd door huub vink; 1 oktober 2013 om 18:31 Reden: Plaatjes toegevoegd

  4. #124

    Standaard

    En om het draadje weer op het spoor te trekken, het ging allemaal over kaasjager's D.XXI voor FSX

  5. #125
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    en over de juiste kleur
    ga is zoeken op googole naar afbeeldingen van de D21 of Dxxi
    en kijk naar de kleuren
    er staan zeer veel afbeeldingen
    ook oude

  6. #126
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Tja, van die kleuren wordt ik een beetje simpel, daarom heb ik inderdaad, zoals Arjan al zei, een vaste referentie gepakt van Simmerspaintshop. Let op: de kleuren zoals ze nu op het model zitten, zijn nog in de eerste fase. Ik denk dat het door verwering, effecten en dergelijke nog wel anders eruit gaat zien.

    Ik vind het groen overigens wel foeilelijk overkomen, maar dat ga ik nog eens herbezien!

  7. #127

    Standaard

    Beste j.weel, ik heb uitgelegd waarom ik voor deze kleuren heb gekozen. Ik val niet graag in herhalingen dus ik ga het niet nog een keer uitleggen.

    Met groet,
    Huub

  8. #128
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Laat ook maar ik zie het al

  9. #129
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Over de vlek links op de staart (die op mijn model nu nog beige is) zit ik naar aanleiding van de opmerking van Huub wat te tobben: veel foto's lijken te bevestigen dat dit beige moet zijn, omdat de vlek er daar heel licht uitkomt. Maar...groen maakt ook een beste kans bij nader inzien...

    Het lijkt me te donker voor beige, maar te licht voor groen. Profile geeft aan dat het groen moet zijn.

    Op bijgevoegde foto's (komen van de flickr van San Diego Air and Space Museum, gezocht op 'Fokker') lijkt het echt beige. Maar op de foto van de formatievlucht in dit draadje: http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...16/index5.html lijkt het weer groen.

    Twijfeltwijfeltwijfel...

    NB: de formatiefoto staat duidelijker in Fogg's boek.
    Laatst gewijzigd door Kaasjager; 2 oktober 2013 om 18:25 Reden: aanvulling

  10. #130

    Standaard

    Tja, volgens patroon 1 was groen weer aan de beurt. Maar eind jaren 30 waren er waarschijnlijk wat minder mensen die zich met de "corporate identity" en dat soort zaken bezig hielden

    Vaak zijn de kleuren en tinten lastig te onderscheiden door de (zwart-wit) film die anders op de ene kleur reageerde dan de andere en natuurlijk ook lichtval kan voor verwarring zorgen.

    De keuze is uiteraard aan jou en gelukkig zitten we meestal in de virtuele cockpit als we vliegen.....

    Overigens mooie foto's ik kende ze nog niet in deze resolutie.

    Huub
    Laatst gewijzigd door huub vink; 2 oktober 2013 om 18:59

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •