Pagina 14 van 44 EersteEerste ... 4 12 13 14 15 16 24 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 438

Discussie: Fokker D.21 FSX

  1. #131
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.567
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ik ga het even aankijken! Eerst maar verder met de vlekken op de vleugel!

  2. #132
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.567
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Update voor vandaag:

  3. #133

    Standaard


  4. #134

    Standaard

    Ziet er goed uit!

  5. #135
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Wat het globale patroon betreft (en dus de kleuren) kun je ook naar de 12, 14 en 15 bijvoorbeeld kijken. Die hebben globaal hetzelfde patroon. Alleen de exacte vorm van de vlekken kan (sterk) afwijken, maar de plaats van de vlek/kleur is wel gelijk.
    Misschien helpt deze tip je wat bij het bepalen welke kleur nu waar hoort. Het is wel bekend welke toestellen een soortgelijk patroon hadden. Ik heb die info alleen niet direct bij de hand.

    Nog een tip: er waren destijds twee soorten film die verschillend op kleuren reageerden. De een deed rood donkerder lijken de ander blauw. Bij foto's met de driekleur is dus te herkennen welke film gebruikt is. Dat geeft ook weer info over hoe je de kleur moet interpreteren.

  6. #136
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    kijk is naar de foto,s van mijn model
    de patronen van dat model zijn voledig uitgezocht in de jaren 80
    naar de hand van foto,s en documentatie aangelevert door Fokker

    mijn model is de 213

    de echte heefd geen antenemast

  7. #137
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.567
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Inderdaad, wat ik van foto's weet, heeft de 213 geen radio. Maar of dit tijdens de Meidagen ook zo was? Ik zoek daar nog informatie over.

    Verder: update van vandaag: lichten zijn gekleurd, en de driehoeken zijn toegevoegd. Op een of andere duistere manier is de punt van de driehoek op de linkerkant van de romp verschoven, dit zal ik nog uitzoeken.

    De vlek op de staart is van beige naar groen gewijzigd.

    Verder: ik vind dattie er mooi uitziet

    kuch, pardon...

    De groeten!

  8. #138
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.567
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    En in FSX werkt ie ook al


  9. #139

    Standaard

    Ook ik vind dat hij er al heel leuk uit ziet hoor . Uit ervaring weet ik dat het nu nog heel veel werk is. Dus sterkte, want verleiding om er mee te spelen wordt waarschijnlijk steeds groter en de drang om het model af te maken steeds kleiner.....

    Alleen opeens lijkt de piloot van die dunne armpjes te hebben. (mijn eerste reactie was:"Hij lijkt wel van marsepein" ).

    Overigens lijkt het mij veilig om aan te nemen dat de 213 in mei 1940 een radio had. Op 11 mei vloog Focquin de Grave met de 213. Omdat hij op dat moment de patrouilleleider was, lijkt het mij logisch dat hij in een D.XXI met radio vloog.

    Groet,
    Huub
    Laatst gewijzigd door huub vink; 5 oktober 2013 om 01:24

  10. #140
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.567
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door huub vink Bekijk bericht
    Ook ik vind dat hij er al heel leuk uit ziet hoor . Uit ervaring weet ik dat het nu nog heel veel werk is. Dus sterkte, want verleiding om er mee te spelen wordt waarschijnlijk steeds groter en de drang om het model af te maken steeds kleiner.....
    Tja, de animaties zijn nog niet gemaakt, dus erg veel vliegplezier heb ik er nog niet aan. Ik ga nu bezig aan het effect van het linnen op de roeren, heeft iemand daar nog tips voor?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door huub vink Bekijk bericht
    Alleen opeens lijkt de piloot van die dunne armpjes te hebben. (mijn eerste reactie was:"Hij lijkt wel van marsepein" ).
    Ja, die piloot wordt nog wat aangepast, is lastig, mensen modelleren...

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •