Pagina 21 van 44 EersteEerste ... 11 19 20 21 22 23 31 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 438

Discussie: Fokker D.21 FSX

  1. #201
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    hij word echt gaaf
    ik moet tog maar dat spel is ergens vandaan halen

  2. #202

    Standaard

    Zowel de "weathering" als de helm zien er in mijn ogen goed uit.

    Groet,
    Huub

  3. #203
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Dank, dank!

    Vandaag geimporteerd in FSX. Eigenlijk is de buitenkant inclusief binnenkant zo goed als af, alleen ontbreekt nog een en ander op het instrumentenpaneel. Dit komt zodra ik de Virtual Cockpit af heb/mee bezig ben.
    Het glas is nog wat te ondoorzichtig, dat wordt nog veranderd.
    Verder moeten er nog animaties gemaakt worden.

    Vooruit, de plaatjes:



    Te zien is hierboven dat de met linnen overspannen rompdelen wel een aardig effect hebben. Dit is bewerkstelligd door het model van deze vlakken ook als vlakken te maken, en daarna te benadrukken door texturing.

    Bij deze ook een oproep aan iedereen die informatie heeft over de cockpit en instrumenten van de D.21: graag zou ik info willen over hoe alle instrumenten werkten, hoe ze bewogen, enzovoorts.

    De groeten maar weer!

  4. #204
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Vandaag ben ik wat aan het experimenteren met de propeller. De modelstructuur van FSX kent voor elke propeller eigenlijk drie propellers: een stilstaande, een langzame en een vervaagde (snelle). Dit is een oplossing voor het effect wat de propeller moet maken. Als hij stilstaat, zie je namelijk een mooie propeller. Als hij gaat bewegen, wordt het wat vager. Als FSX dit normaal zou doen met een mooie propeller, zou je dat vervagingseffect niet krijgen. Daarom drie propellers.
    Over het algemeen betekent dat dat de snelle propeller gewoon een schijf is, die wat langzaam ronddraait en waarop vage vegen te zien zijn. Lijkt net echt!

    Hieronder zien jullie de snelle propeller. Wat is jullie mening? Komt het in de buurt van 'wat goed voelt'?

    Voorkant:


    Achterkant:

  5. #205

    Standaard

    Het effect dat je gecreëerd hebt lijkt mij wat je krijgt als je een filmopname maakt. Niet het effect als je er met het blote oog naar kijkt.
    Ik weet niet wat je voor ogen hebt. Dat ligt bij jouw.

    Mvg, Boris.

  6. #206

    Standaard

    Neemt niet weg dat het een leuk effect geeft; ik mis de blauwe rookwolken die onregelmatig uit de uitlaat gieren. Of ben ik nu te snel?

  7. #207
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Dit effect is gewoon een eigenschap van FSX zeg maar. Eigenlijk heb je hier een plaatje van een ronddraaiende (dus vage) propeller, wat je ook nog eens laat ronddraaien in FSX. Ziet er wel leuk uit hoor, helaas kan ik hier geen filmpjes laten zien.

    De rookwolken, die komen nog Maar is dus wel mogelijk!

  8. #208

    Standaard

    Kaasjager,

    Zoals jij uitlegt hoe FSX werkt, dan zul je dus altijd dat filmopname effect krijgen. Het zij zo. Wat jij gemaakt hebt vind ik wel erg overtuigend. Heel mooi gedaan.

    Mvg, Boris.

  9. #209
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Inderdaad, dit plaatje van de (overigens prachtige) Spitfire laat hetzelfde zien.



    Bedankt, het was wel lastig om de juiste gradaties en transparanties te krijgen

  10. #210
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Aangezien ik best vaak naar draaiende propelors kijk
    zeg ik lekker zo laten
    mooi gedaan
    ik vraag me wel af hoe je de vliegeigenschappen gsst programeren

    redelijk overtrekgevoelig toestel met een krappe draaicirkol
    en in staat om volgas met vol up uit een duik getrokken te kunnen weorden
    Laatst gewijzigd door j.weel; 30 december 2013 om 21:58

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •