Pagina 32 van 44 EersteEerste ... 22 30 31 32 33 34 42 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 311 t/m 320 van 438

Discussie: Fokker D.21 FSX

  1. #311
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Kan kloppen, het glas is daar weggelaten omdat Blender het niet goed weergeeft ivm FSX Material instellingen. En er gaat een flinke dosis Ambient Occlusion overheen. Ik ga kijken in hoeverre ik hier iets aan kan doen.

  2. #312
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Vandaag een en ander met Ambient Occlusion geprobeerd, waardoor je wat schaduw in de hoekjes creeërt. Het resultaat is redelijk. Alleen het panel is geprobeerd, de rompbinnenwand moet je nog maar even niet naar kijken.

  3. #313

    Standaard

    Hiet ziet er prachtig uit Daan. Het wordt echt een kunstwerk!

    Misschien dat Mathieu mij kan corrigeren als ik fout zit, maar als ik naar de foto's van de schakelaars kijk die door Mathieu, lijkt het dat de schakelaar zwart is maar dat de moer waar mee hij is bevestigd, metaal kleurig is. (Verchroomd, geanodiseerd of gegalvaniseerd...)

    Het lijkt ook dat de buitenrand van de schakelaar zelf niet zwart is maar metaal kleurig.

    Maar zoals al gezegd, het is een echt meesterwerk .

    Groet,
    Huub

  4. #314
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    ik zit zomaar tog weer met die kleuren
    voor de tweede wereldoorlog bestonden er nog geen ral nummers
    de nummers warden toen aangeduit met p
    bij sikkes is aan het begin van de oorlog het voledige argief in vlammen opgegaan
    dat bericht komt bij sickens zelf vandaan
    de ral aanduidingen zijn van na de oorlog
    en stroken nietmeer met de oude p codes

  5. #315

    Standaard

    Beste j.weel,

    Hier moet ik je even corrigeren op een paar puntjes.

    RAL stamt uit 1927 en is ontwikkeld in Duitsland. RAL staat voor "ReichsAusschuss für Lieferbedingungen" en is door de jaren ontwikkeld en bevat op dit moment 210 kleuren.

    Bij de LVA werden camouflagekleuren echter niet via het RAL systeem gedefinieerd, maar vanaf de jaren dertig werd door de Nederlandse luchtvaart gebruik gemaakt van militaire en federale normen uit de Verenigde Staten.
    Als je dit een rustig wilt na lezen dan raad ik je aan het standaardwerk "Camouflage en kentekens op vliegtuigen van de Nederlandse strijdkrachten" door J.H.N. Greuter aan te schaffen of te lenen bij de bibliotheek.

    Sikkens duidde de kleuren en verftypes die zij maakte destijds aan met "s" (logischerwijs voor Sikkens). Echter Sikkens verzon de kleuren niet, dat werd destijds door de "Commissie Inrichting en Bewapening van Vliegtuigen Militaire Luchtvaart" gedaan, op voordracht van de firma Fokker. En deze werden op 2 december 1937 vastgelegd en op 9 maart 1938 goedgekeurd door de LVB.

    Hoewel het archief van Sikkens misschien in vlammen is opgegaan, is verslaglegging van de diverse besprekingen wel bewaard gebleven.

    Het huidige "Federal Standard 595 Color Numbering System" stamt uit 1957 is wijkt daarom waarschijnlijk iets af van het systeem wat in de jaren 30 werd gebruikt.

    Met groet,
    Huub
    Laatst gewijzigd door huub vink; 3 april 2014 om 11:47

  6. #316

    Standaard

    Overigens begrijp ik niet echt waar de verwijzing naar RAL kleuren vandaan komt. In het hele draadje wordt niet aan RAL kleuren gerefereerd (Als ik hier overheen heb gelezen, alvast mijn excuses).

    Een tijdje geleden heb ik ook al eens een draadje op gezet over de LVA kleuren en alle variaties die mensen, die er ongetwijfeld allemaal uitgebreid onderzoek naar hebben gedaan, er door de jaren aan hebben gegeven.

    http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...riaties-29324/

    Ik ben tot de conclusie gekomen dat niemand het eigenlijk precies weet. Iedereen is vrij om die conclusie te delen of er een andere te trekken.

    Groet,
    Huub
    Laatst gewijzigd door huub vink; 3 april 2014 om 11:52 Reden: Nederlands blijft een moeilijke taal!

  7. #317
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Bedankt Huub, en inderdaad, ik heb geen enkele RAL kleur/aanduiding gebruikt. Slechts RGB.

    Ik vind de kleuren prima zo.

  8. #318
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Even voor de zekerheid: is het aanvaardbaar als ik de radio hier neerzet?

  9. #319

    Standaard

    Het was een beetje moeilijk te bepalen bij de 229 in Aalsmeer of de resten van de bak om de radio op de originele plaats zaten of niet. Maar als ik naar de tekening kijk op pagina 154 van het boek van Peter de Jong denk ik dat de radio hoger zat en in het midden van de romp. Daar zat de bak van de radio in het wrak ook.

    Direct achter de stoel zat een gereedschapskistje, daar achter de EHBO koffer en daar weer achter de radio met daar achter de accu.

    Je hebt overigens ook een e-mail van mij.

    Groet,
    Huub
    Laatst gewijzigd door huub vink; 3 april 2014 om 21:59 Reden: Kleine aanvullling

  10. #320
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    afijn laten we er over ophouden
    de plaatsing van de radio zoals Huub aangeefd
    dan klopt het
    er zit al zoveel werk in dit project
    je had hem haast kunnen bouwen
    je bent nu al langer besich dan Fokker met het ontwerpen van de echte

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •