Pagina 34 van 44 EersteEerste ... 24 32 33 34 35 36 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 331 t/m 340 van 438

Discussie: Fokker D.21 FSX

  1. #331

    Standaard

    Het is/was inderdaad "NIET OPSTAPPEN" zie pagina 39 van Dutch Profile Fokker D.XXI door Frits Gerdessen en Luuk Boerman.

    Groet,
    Huub

  2. #332
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ik wist het... maar ik was het vergeten. Eens kijken of dat gaat lukken!

  3. #333

    Standaard

    En het bij behorende plaatje


  4. #334
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Bedankt! Bij deze een plaatje van de D.21 met schuifraampjes. Hoewel ik eerder en elders had gezegd dat schuifraampjes niet mogelijk waren, bleek de fout aan mijn kant te liggen en heb ik aan twee kanten een raampje dat opengeschoven kan worden. Hier ben ik erg blij mee, dat dit gelukt is! Geeft nét even dat extraatje

    En nog een leuk plaatje erbij, die de bump effecten op de rompzijwand laat zien.

  5. #335

    Standaard

    Vandaag (zaterdag) ben ik met Kaasjager (Daan) het wrak van de 229 gaan inspecteren en kwamen een aantal onverwachte detail tegen. Dit was er een waar zelfs de mensen van het museum niet wisten dat het er was.

    In het deurtje (niet opstappen) bleek een plaatje te zijn gemonteerd met daarop het toestel nummer, het bouwjaar en een gekroonde stempel.

    Weet iemand waar dit voor staat?



    Groet,
    Huub

  6. #336
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    ik weet dat op de Hembrug geweren ook een Nederlands kroontje staat met daaronder een W, wellicht heeft het bij fokker dezelfde betekenis (wat deze ook moge zijn)?

  7. #337

    Standaard

    Stempeltje met kroontje is volgens mij het nummer van de keurmeester welke het deurtje goedgekeurd heeft voor gebruik.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  8. #338

    Standaard

    Het zou kunnen, maar waarom dan het kroontje? En waarom dan specifiek een deurtje goedgekeurd voor gebruik?

    Groet,
    Huub

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Stempeltje met kroontje is volgens mij het nummer van de keurmeester welke het deurtje goedgekeurd heeft voor gebruik.

  9. #339
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Misschien om aan te geven dat dit een officieel onderdeel is van de 229? Dat die daar dus echt bij hoort...

    In Hooftmans boek over de D.21 staat een pagina met een grote foto, waarop Leegstra in de 217 stapt. Daar is op de binnenkant van de cockpitkap ook iets dergelijks te zien. Althans, iets van deze vorm, details eigenlijk niet.

    Het was overigens een erg leerzame middag in Aalsmeerderbrug!

  10. #340
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Bij het wrak bleek dat Detroyat destijds gelijk had: de cockpit is ERG ruim. Mij viel ook op dat mijn buizenframe niet bepaald klopt, dus ik heb geprobeerd het aldus te verbeteren. Best een ingrijpende operatie zo laat in de progress, maar ik vermoed dat dit juist een positieve uitwerking gaat hebben op den duur.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •