Pagina 43 van 44 EersteEerste ... 33 41 42 43 44 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 421 t/m 430 van 438

Discussie: Fokker D.21 FSX

  1. #421
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    In de afgelopen weken had ik af en toe tijd om wat aan de Deense D.21 te doen. Gisteravond heb ik die heel even in FSX gezet, ik ben tot dusver tevreden met het resultaat.

    NB: de wijzerplaten van de instrumenten zijn nog niet correct voor deze versie. Sommige labelteksten ontbreken ook nog.


  2. #422
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ik ben weer even verder gegaan, alle labels van de Deense cockpit zijn nu af. Met dank aan een Deen (wordt wel een beetje lastig anders )


    Het paneel



    Motorinstructies



    Propellerinstructies



    Goodie: voor zover ik dat kon ontdekken, zat er geen klok in de Deense cockpit. Lijkt me heel erg vreemd, maar goed. In elk geval heb ik het op kunnen lossen door er een opwindhorloge in te leggen.



    Hopelijk valt het in de smaak mensen

    Daan

  3. #423
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Heeft iemand gegevens/documentatie over de Rotax elektrische unit waarmee de Deense D.21's (en ik meen het prototype ook) waren uitgerust, ipv de Ragonot unit?

    Hartelijk dank alvast

    Daan

  4. #424
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    En we gaan lekker door

    De Deense cockpit is nu zo goed als af.


    Meteen maar even een vluchtje gemaakt.


    De groeten!

  5. #425
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ik heb met behulp van WebSimConnect een soort moving map aangebracht als experiment in m'n Deense D.21. Ziet er een stukkie beter uit dan een moderne GPS.


    Ga ik sowieso in de T.5 doen.

  6. #426
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.934

    Standaard

    Erg mooie oplossing!

  7. #427
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Zeker te weten, deze oplossing ga ik meenemen voor de 'upcoming release' van de Deense D.21. Iemand een idee hoe deze genoemd werd? Ik zeg maar steeds 'Deense licentie', maarre...

    Ik ben bezig geweest met de finishing touch van de Deense versie. Er moet nog genoeg gebeuren hoor, maar ik ben in ieder geval aan het toewerken naar een early beta.

    Hetgeen de vlieger voor zijn neus krijgt. Ogenschijnlijk niet veel veranderd ten opzichte van mijn vorige posts, maar in de details... Kijk bijvoorbeeld naar de roerpedalen. Daarnaast heb ik wat programmering achter de fuel gauge zitten, deze heeft twee schalen (Tail on ground - Normal flight) en dat vergde wat extra werk dan simpelweg een naaldje het brandstofniveau aan te laten wijzen.



    Voornamelijk heb ik wat aan de kleuren gedaan, van het interieur. In mijn Nederlandse model vind ik de kleuren soms nogal eens slecht bij elkaar passen, daarom ben ik wat met tinten gaan spelen en het voelt nu wel wat lekkerder.

    En het werkende opwindhorloge, met kaart. Hier komt nog een ietsiepietsie esthetischere oplossing voor, maar wel in deze vorm. Oja, en de gesp van de gordel is verbeterd, met dank aan dhr. Weber van CRASH (fotootje van de gesp van de 229).



    Geen sfeerplaatje, sorry...

  8. #428
    kvrijt Guest

    Standaard Proper job!

    Hallo Daan,

    Gisteren "struikelde" ik op Sim-Outhouse over je D.XXI.
    Ik ben niet echt een PC-piloot maar meer geinteresseerd in hoe dingen gemaakt zijn en hoe ze eruit zien. De ouwe vlietuigmonteur in me denk ik .
    Ik ben erg onder de indruk van het feit dat alles met Blender in elkaar gesleuteld is. Het ziet er werkelijk goed uit!

    Ik heb wel een paar opmerkingen:
    Ten eerste zit er iets niet lekker in de propeller animatie. Deze moet linksom draaien in vliegrichting gezien. Dit is ook goed te zien aan de spoed van de prop.
    Vroeger kon je dit instellen met de variabele 'rotation = -1' in de [propeller] sectie in aircraft.cfg maar deze is depricated. FSX leest hem op de een of andere manier nog wel maar doet er hele rare dingen mee. Bij mijn beste weten kun je het alleen maar in het model in orde krijgen.
    Verder moeten de precessie variabelen in de [flight_tuning] sectie naar mijn mening geinverteerd worden.
    De Finnen hadden een amerikaanse motor dus voor die machines zou het wel goed zijn, afgezien van de spoed natuurlijk.

    Ik vind het ook een beetje jammer dat je de mogelijkheden van de specular bitmaps niet lekker uitgemolken hebt. Daar kun je van die mooie effecten mee bereiken en dingen zo mooi mee laten glimmen.
    Maar ieder zijn meug

    Prachtig project!

    Klaas

  9. #429
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Hallo Klaas,

    Bedankt voor je complimenten! Het was zeker een prachtig project, ikzelf heb er veel van genoten en van geleerd en daarnaast heb ik de community iets terug kunnen geven. Ook op het gebied van Blender2FSX was het interessant: de hele werkwijze moest opnieuw gemaakt worden. Gelukkig is het zo dat we momenteel 90% van de functionaliteit ook voor Blender hebben, en dat is mooi.

    Ik ga even in op de opmerkingen. De propeller animatie en rotatierichting wordt inderdaad bepaald door het model. Nu pas zie ik ook dat ik deze verkeerd had (althans, in het model, in FSX zal ik nog even moeten checken). Ik kan me wel herinneren dat ik het er met anderen nog over gehad heb, en de D.21 heeft een vrij uitgebreid beta-traject doorlopen, dus het is een beetje vreemd dat het ertussendoor is geslopen. Maar, ik neem het mee. De Deense variant staat nog in de planning en een bugfix kan ik ook nog altijd uitbrengen.

    De Flight Dynamics zijn, achteraf bezien, een beetje mislukt. Dit is gekomen doordat ik een verkeerd startpunt heb gehad en verder niet de correcte werkwijze heb gehanteerd. Gelukkig hebben Huub Vink en Nico Jurgens de vliegeigenschappen nog weten op te krikken tot een veel geloofwaardiger niveau. Weer wat geleerd in elk geval, met de T.5 zal het beter gaan.

    Ik begrijp niet helemaal goed wat je bedoelt met betrekking tot de specular maps. Ik heb ze zeker wel goed gebruikt, naar mijn mening, maar er glimt en reflecteert nou eenmaal niet zoveel aan een D.21. In principe waren de kleuren camouflage-mat. Wat ik wel heb achtergehouden, is het 'bloom-effect'. Ik vind dat best wel lelijk en heb dat via de materiaal-instellingen gewoon uitgezet.
    Eigenlijk is het zo dat de specular en bump maps samen werken om wat structuur op de romp te krijgen. Je zou bijvoorbeeld een van deze maps kunnen weghalen uit de texture map.
    In de cockpit heb ik wat spaarzamer van spec maps gebruik gemaakt. Dit omdat niet overal veel licht op valt en de oppervlakken allemaal wat kleiner zijn. Op de buitenkant zijn die vlakken veel groter.

    Wel kom ik nu in mijn T.5 onderzoek veel dingen tegen die ook in de D.21 zaten en die gewoon niet uit de verf zijn gekomen. Bepaalde onderdelen in de cockpit enzovoorts. Maar het onderzoek gaat me ook een stuk beter af, ik heb nu ook kennis gemaakt met archieven terwijl voorheen die drempel nog wel hoog was voor me.

    Ik zou zeggen: geniet van de D.21, daar is hij voor gemaakt

    Daan

  10. #430
    kvrijt Guest

    Standaard Genieten.

    Hallo Daan,

    Vandaag heb ik best genoten van de D.XXI. Beetje rondgefladderd boven NL2000 en zo.
    Een echte piloot zal ik echter nooit worden. De sleutelaar in me kreeg toch al gauw de overhand.
    Ik ben met Gimp en DXTBmp de mainfuselage bitmaps een beetje grof te lijf gegaan om te laten zien wat ik bedoelde met het uitmelken van de specular maps.
    Je kunt zulke leuke dingen doen met blank metaal zoals bijvoorbeeld plaatsen waar de verf afgebladderd is en die oplichten als het licht erop valt.
    Hierbij een paar (uiteraard geflatteerde) screenshots ter verduidelijking.

    Ik ben heel nieuwsgierig naar de T5.

    Groeten,

    Klaas

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •