Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Missing Spitfire of toch?

  1. #1

    Standaard Missing Spitfire of toch?

    Heren (en dames)

    Jaren geleden ging het gerucht dat in de omgeving van het Westland een Nederlandse Spitfire zich zou bevinden. Via een kennis van mij (Rob Delachaux, helaas te jong overleden) hoorde ik het verhaal van een verzekeringsagent die bij een tuinder/kweker op bezoek ging en daar een vliegtuigstoel zag staan. De eigenaar vertelde dat die van een Spitfire was en dat die achter in de schuur aanwezig was. Dat bleek volgens deze verzekeringsman inderdaad het geval te zijn. Zo gaat dus het verhaal.

    Nu heb ik ooit eens gezien dat een tuinder/kweker bloemen in het assortiment had met de naam: Spitfire

    Daarnaast heb ik ooit vernomen dat Schreiner op Texel een onderdelenkist had om de bekende oranje kisten in de lucht te houden.

    Is een en een drie?

    Kan hier iemand iets aan toevoegen? Zou het of zou het niet?
    Cees

  2. #2
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    Wellicht dat hij hierbij staat:
    Dutch
    maar ik heb nog nooit iets gehoord over een spit in het Westland, ik weet alleen dat er een Poolse Spitfire Mk.IX te zuiden van Schipluiden is geland (gecrasht, de piloot heeft het niet overleefd), wat daar mee is gebeurd weet ik niet.
    Gr,
    Sander

  3. #3
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Ik heb dat verhaal van die Schreiner Spitfire lang geleden ook eens gehoord , waarschijnlijk uit dezelfde bron.

  4. Standaard Missing Spitfire of toch?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cees Bekijk bericht
    Heren (en dames)
    Kan hier iemand iets aan toevoegen? Zou het of zou het niet?
    Cees
    Lees:
    VRAGENRUBRIEK
    Herman Dekker

  5. #5

    Standaard

    Herman,

    Bedankt, zo zie je maar hoe verhalen steeds gerecycled worden. Kan ik dat ook weer vergeten, wel een leuk verhaal.
    Cees

  6. #6
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Een andere Spitfire

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •