Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 21 t/m 26 van 26

Discussie: Koninginnedag formatievliegen MLD

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gvwezel Bekijk bericht
    Mooi filmpje hoe zou ik deze kunnen bewaren ,iemand een idee
    even bijv. Youtube Downloader installeren, wel optie "aangepast" gebruiken anders zet hij er extra programma's en toepassingen op die je eigenlijk niet wil. alleen snelkoppeling op bureaublad lijkt mij voldoende.

    hier de filmpjes apart:

    http://www.youtube.com/watch?v=9nJIGuTRLhc

    http://www.youtube.com/watch?v=Ys7JTWLB33k

    http://www.youtube.com/watch?v=TZAJgyAGu9Y

  2. #22
    Geregistreerd
    28 juli 2008
    Locatie
    Numansdorp
    Berichten
    174

    Standaard

    Het filmpje is gemaakt vanuit de cockpit van een piloot die ik persoonlijk goed ken.
    Heb hem vroeger als jonge vliegtuigfreak regelmatig megenomen naar diverse vliegshows etc.
    Is daarna zelf fanatiek doorgegaan met dit als resultaat.

  3. #23

    Standaard

    Voor het op een een betrekkelijk eenvoudige manier downloaden van youtube en andere videowebsites maak ik gebruik van Free Video Downloader | YouTube Downloader | FREE Download
    Kun je filmpjes rechtstreeks van de videowebsite rechtreeks naar een DVD branden, of op je harde schijf zetten in een door jezelf te kiezen format. Ook kun je alleen het geluid van muziekvideo's als MP3 opslaan.

    Kortom handig programmaatje. Na wat experimenteren dan hè.

    Succes.

    Tillerman.

  4. #24

    Standaard

    hallo tracker,
    ik kom nog even terug op je bijschrift bij de prachtige fotos van de neptune 212 ,op hato, in 1964.
    de vliegtuig commandant/eerste vlieger was ltz 1 joop de rouw; de tweede vlieger was de jou goed bekenmde ltz3 leo dekker en de navigator was ik, ltz2oc peter varenhorst. het was een gebruikelijke procedure om, na een landing, zodra de cockpit daartoe clearance gaf, de astrohatch, op het flight deck te openen, indien gewenst/noodzakelijk. op deze dag was het, kennelijk ter verhoging van de algemene feestvreugde, zeer gewenst; om die reden klauterden einte prins, onze konstabel, weijgerse, half uit het vliegtuig.

  5. #25

    Standaard Koninginnedag formatievliegen MLD

    Dag Peter,

    Ik vind het dapper om in een eerste bericht op de site te reageren op de 212 Hato foto.
    Per slot had ik enige kritiek geuit op de getoonde situatie:

    " Als er nog Squadron-lijnboeken zijn, en áls die Koninginnedag geboekstaafd is, of als iemand deze situatie herkent, laat de boef zich dan melden!"

    Maar het is en blijft een mooie plaat.
    Of het 'zeer gewenst' was, zo als je meldt, is nog ietwat de vraag; de enige toeschouwers op dat moment waren de matroos Mol en zijn oom de vliegveld-aannemer...

    Nog een vraag: je schrijft over de 'astrohatch'.
    Maar mag ik aannemen dat tijdens de vlucht alle waarnemingen van hemellichamen plaats vonden vanuit de astro-dóme?

    De stemming onder de bemanning is goed, zo te zien.
    Vaak leidt dat tot het nemen van foto's.
    Indien dat het geval is, en de Neptune, vooral van binnen, komt daar op voor, is het mijn dringende verzoek deze te plaatsen op de site.
    De topic 'Foto Neptune 212' is daar geschikt voor.

    En als er nog verhalen te vertellen zijn: héél graag.

    Ik zal een grotere versie van de Sq 321 foto uit '62, hier onder, daar ook plaatsen.
    Hier is de hatch ook 'bemand', maar dan officieel en in stilstand...

    MVG,

    Tracker.


  6. #26

    Standaard Koninginnedag formatievliegen MLD

    Op pagina 1 ging het over Queensday te Curaçao in 1964.
    Het woord Queensday was toen nog helemaal niet aan de orde.

    De dia is een beetje formatie-van-hetzelfde, maar ik plaats hem toch, al ware het alleen al vanwege het feit dat ik ergens in het midden ervan zit te stoeien.
    Lááng geleden..




    Tracker.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •