Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: BBC: berging Dornier Do-17 op Britse zeebodem begonnen...

  1. #1

    Thumbs up BBC: berging Dornier Do-17 op Britse zeebodem begonnen...

    BBC News - Dornier 17: Salvaging a rare WWII plane from the seabed is een leuk en interessant stukje om door te lezen...

    Work begins on Friday to raise a unique World War II aircraft from the floor of the English Channel just off the Kent coast.

    The Dornier 17 aircraft is the last of its kind, and lies in 50ft of water on the Goodwin Sands.

    The salvage is just the start of a two-year restoration project by the RAF Museum in Hendon.
    Fokker maandelijkse updates in 2024: klik op Fokkernews

  2. #2

    Standaard

    Hoi,

    Bijgaande een link waar men de vordering kan volgen, ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.

    Countdown to raising the Dornier commences | Blog | RAF Museum

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #3

    Standaard

    Man, ik hoop zo dat er iets substantieels uitkomt, is enige overgebleven Do17Z,

    We hebben het dan niet over "onze" Do 215 nachtjager die nog op een zandplaat in de Waddenzee ligt. Zou iets voor Dornier museum kunnen zijn. Maar was niet meer in goede conditie. In de jaren vijftig was het toestel nog compleet.
    Cockpit en een motor staan in Fort Veldhuis, de andere motor op Texel.
    Cees

  4. #4
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik meende mij te herinneren, dat deze Dornier doelwit van hobbyduikers is geweest. Ik hoop dat hij goed uit het water komt. Wellicht kunnen de Britten de hulp van de Noren inschakelen, die weten wel van wanten met het optakelen van dergelijke wrakken! :-)

  5. #5

    Standaard

    Mogelijk dat vanavond de Dornier Do-17 voor het eerst in zeventig plus jaar aan de oppervlakte komt!

    Zie The Raising of the Dornier 17`

    Houd ook maar https://twitter.com/search?q=%23Dornier17&src=hash in de gaten.
    Het BBC Newschannel gaat tevens aandacht besteden vanavond!
    Fokker maandelijkse updates in 2024: klik op Fokkernews

  6. #6

    Standaard

    Het gaat niet lekker met dit project, het weer zit niet mee. Ik heb begrepen dat het zand uit de romp is verwijderd maar niet uit de vleugels. Kortom probleem zodra de boel boven water komt. De kans dat een compleet toestel wordt geborgen neemt alleen maar af. Als maar in ieder geval het grootste deel geborgen kan worden en zodanig als Do17 te herkennen.
    Duimen maar.
    Cees

  7. #7
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Hier een update, zoals gelezen op het twelve o clock high forum;
    - er zijn al een aantal (hoofdzakelijk zware) zaken geborgen; bomrekken, pantserplaten.
    - er is geen bewapening aangetroffen
    - geen menselijke resten
    - het meeste zand uit de romp en rond de motorgondels is weggezogen. In of rond de vleugeltips echter niet.

    - men gaat het toestel preserveren door het toestel een periode in een watertank te plaatsen

  8. #8
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Vanmiddag weer een poging!

    Overigens wordt het vliegtuig niet in een "jig" omhooggetakeld. Het toestel bleek deels op kalksteen te rusten en niet in zand, zodat er niets onder het toestel doorgeschoven kon worden...

    Edit - nu ook een tijd: tussen 15:30 - 18:00 GMT

  9. #9
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

  10. #10
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •