Pagina 2 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 41

Discussie: De Tijd Vliegt / National Geographic

  1. #11
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Het eerste deel inmiddels gezien en opgenomen. Het smaakt naar méér!
    'k Ben alleen ietwat verbaasd over de duidelijk omgebouwde Harvards als 'stand in' voor D21's in het laatste stuk van de documentaire.

  2. #12

    Standaard

    Ik heb het ook gezien en vond het eigenlijk niks. Commentatoren die echt wel weten waar het over gaat, maar dit niet zo goed kunnen vertellen, veel eh's en zo. Weinig nieuwe beelden, met als dieptepunt die Harvards.

  3. #13
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkypenky Bekijk bericht
    Commentatoren die echt wel weten waar het over gaat, maar dit niet zo goed kunnen vertellen, veel eh's en zo.
    Dat viel mij ook op. Ik had een stukje gezien waarin dhr. van Loo aan het woord was. De uh's waren niet meer op twee handen te tellen.

    Ik moet de hele aflevering nog zien. Ben benieuwd.

  4. #14
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Bij nader inzien ben ik het wel het wel met jullie eens, als het over luchtvaart gaat - laat begeleidend commentaar bij deze documentaires dan over aan aan mensen die hier 'goed in thuis zijn'. Eén van de sprekers was dat m.i.z. toch wel. Maar die Harvards vond ik écht niet kunnen.

  5. #15

    Standaard

    Oke ben vrij nieuw hier dus wil niet gelijk roepen wat goed of fout is maar wat is er met harvards? Ik ben echt hier nog niet in thuis.
    En voor een bijna leek zoals mij waren de beelden van g1 etc best leuk .
    Verhaal ja niet geheel duidelijk wat hak op tak.
    Tweede serie die er na kwam ook leuk iets meer lijn.

  6. #16
    Geregistreerd
    28 juli 2008
    Locatie
    Numansdorp
    Berichten
    174

    Standaard

    De beelden van de Harvards/D.21 waren van de film "Soldaat van Oranje".
    Ze hebben ze ook gebruikt voor de film "Een brug te ver" waarin ze toen FW 190 waren. Ze gooiden toen ook nep bommen. Waren oude brandblussers waar ze vinnen aan hadden gemaakt. Als je eens een keer naar de Historische Vlucht op Gilze-Rijen gaat kijken kan je dat allemaal bekijken. Ook de manier van ombouwen etc.

  7. #17
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Inderdaad, op de Harvard DXXI na, vond ik het een leuk programma tot zo ver. Er zijn niet zoveel bewegende beelden van de Nederlandse kisten toen. En die er zijn houd de NIMH mooi in beheer? Ik zag bijv. voor de eerste keer een bewegende C.XI-w. Met cockpit en de vroegere met gescheiden plaatsen. De W-1. Wel jammer dat er zo weinig video's gedeeld word van LVA en MLD vliegtuigen. Ook bijv een duidelijke G1 in de meidagen en CX's die ik alleen van slechte kwaliteit ken. Er zullen vast wel meer beelden zijn in het archief.

  8. #18

    Standaard

    Ik vond die beelden van de Harvard/DXXI wel geinig, die had ik nog niet gezien. Alleen die pratende en stotterende hoofden hadden ze kunnen weglaten.

    Weinig goede programmas's over Nederlandse Luchtvaart.
    Superwings van Leo van der Goot was een goede documentaire.
    Gemaakt door een liefhebber, dat kun je zien.
    Cees

  9. #19
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    en volgens mij waren de ooggetuigen verslagen van de uitzending van gisteren (Guus Kiel, Jan Linzel, Dick Lewis) allemaal overgenomen van de documentaire die bij het boekje onze vliegers in mei zat.

  10. #20
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Dat zou zomaar kunnen Sander, Dhr. Lewis is inmiddels overleden.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •